چاووش اوغلو: مکرون از تروریسم پشتیبانی می‌ کند

© AP Photo / Burhan Ozbiliciچاووش اوغلو: مکرون از تروریسم پشتیبانی می‌ کند
چاووش اوغلو: مکرون از تروریسم پشتیبانی می‌ کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در آستانه نشست مهم ناتو در لندن، امانوئل مکرون را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Euronews، مولود چاووش‌ اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات روز پنجشنبه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در جریان کنفرانس خبری‌ با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، در پاریس مطرح شد.

مکرون در جریان سخنرانی‌ اش با انتقاد از ترکیه گفت: آنکارا نباید مداخله نظامی‌ اش در سوریه را به عنوان یک عمل انجام شده مطرح کند در حالیکه با این کار خود مبارزات ائتلاف ضد داعش را به خطر انداخته است.

اظهارات تند اردوغان خطاب به مکرون - اسپوتنیک ایران
اظهارات تند اردوغان خطاب به مکرون

وی ادامه داد: امیدوارم که ما به عنوان متحدان گفتو گوی سازنده و مفیدی درباره مشارکت حدی و محکم‌ مان در مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل آفریقا و خاورمیانه داشته باشیم. مداخله نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه سوالات جدی را به وجود آورده که باید به آنها پاسخ داده شود.

چاووش اوغلو ضمن رد این اظهارات گفت: مکرون از تروریسم حمایت می‌کند. رهبری مکرون بسیار متزلزل است و او باید پشت متحدانش بایستد.

در همین حال شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد که این اظهارات چاووش‌ اوغلو به دیدار ماه گذشته مکرون با جیهان احمد، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک به رهبری کردها مرتبط است. ترکیه یگان‌های مدافع خلق، یکی از بخش‌ های این گروه را بعنوان گروه تروریستی می‌ داند.

وزیر امور خارجه ترکیه اذعان کرد: مکرون در حال حاضر از این سازمان تروریستی حمایت می کند و مدام از آنها در کاخ الیزه دعوت بعمل می آورد. اگر مکرون متحد این سازمان تروریستی است، دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ ماند.

ترکیه یکی از اعضای ناتو است و این اظهارات چاووش اوغلو در آستانه نشست اعضای ناتو در تاریخ 3 و 4 دسامبر در لندن مطرح گردیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала