رئیس شورای اروپا: ترامپ بزرگترین چالش اتحادیه اروپاست

© Sputnik / Aleksey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر دونالد تاسک رئیس شورای اروپا
دونالد تاسک رئیس شورای اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد تاسک رئیس شورای اتحادیه اروپا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را بزرگترین چالش اتحادیه توصیف کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دونالد تاسک رئیس شورای اروپا، که دوره پنج ساله ریاست او بر شورای اتحادیه اروپا امروز، جمعه 29 نوامبر 8 آذر خاتمه می‌ یابد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را متهم به تضعیف وحدت اروپاییان و حتی فروپاشی اتحادیه اروپا کرده است. وی گفته است که "ترامپ بزرگترین چالش در برابر اتحادیه اروپاست."

تاسک در مصاحبه با یک نشریه آلمانی افزوده است: برای اولین بار در تاریخ، با یک رئیس جمهوری آمریکا سرو کار داریم که صراحتا مخالف یک اروپای متحد است، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را مطلوب تلقی می کند و آرزوی فروپاشی اتحادیه اروپا را دارد.

به گفته وی، رئیس جمهوری آمریکا صراحتا اتحادیه اروپا را "دشمن تجاری" کشورش می‌ داند و ارزش همکاری دفاعی ایالات متحده و اروپا در چارچوب سازمان ناتو را زیر سوال برده است.

دونالد ترامپ از زمان آغاز به کار به عنوان رئیس جمهوری آمریکا منتقد روابط کشورش با کشورهای اروپایی بوده و گفته است که هزینه همکاری دو طرف به طور یکسان نیست. او مشخصا اکثر کشورهای اروپایی عضو پیمان ناتو را متهم کرده که به تعهدات مالی خود عمل نمی کنند که در نتیجه، فشار مالی غیرمنصفانه‌ ای بر آمریکا وارد می شود.

دونالد ترامپ برگزیت را به نفع بریتانیا دانسته و از بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا که متعهد به بریگزیت است، حتی پیش از رسیدن به این مقام به طور علنی حمایت کرده است.

با توجه به نارضایتی اروپاییان از سیاست های ترامپ، او دو ماه پیش مایک پمپئو، وزیر خارجه خود را راهی کشورهای اروپایی کرد تا به آنها در مورد ادامه حمایت ایالات متحده از روابط دو جانبه اطمینان خاطر دهد.

دونالد تاسک بین سال‌های 2007 تا 2014 نخست وزیر لهستان بود و از آن سال به بعد ریاست اتحادیه اروپا را برعهده گرفت. با پایان دوره ماموریت او، شارل میشل، نخست وزیر سابق بلژیک جانشین او می‌ گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала