برخی از جزئیات اولین سفر ترامپ به افغانستان

© REUTERS / Siphiwe Sibekoبرخی از جزئیات اولین سفر ترامپ به افغانستان
برخی از جزئیات اولین سفر ترامپ به افغانستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، در سفری از پیش اعلام نشده وارد افغانستان شد. او ضمن دیدار با نیروهای آمریکایی در پایگاه نظامی بگرام، با اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایران اینترنشنال ، سفر روز پنج‌شنبه هفتم آذرماه ترامپ و حضور او در پایگاه بگرام، نخستین سفر او به افغانستان به‌شمار می‌رود. به گفته کاخ سفید، سفر رییس جمهوری آمریکا در افغانستان تنها برای دو ساعت برنامه‌ریزی شده بود.

این سفر همزمان با روز شکرگزاری در آمریکا انجام شد. ترامپ در این مراسم روز شکرگزاری سربازان آمریکایی  در پایگاه بگرام شرکت کرد و از آن‌ها با بوقلمون، غذای ویژه این روز، پذیرایی کرد.

رییس جمهور آمریکا در بخشی از صحبت‌های خودش در میان سربازان آمریکایی بار دیگر وعده داد که شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت.

آمریکا در افغانستان ۱۴ هزار نیرو دارد. پیشتر اعلام شده بود که در حدود هفت هزار تن از این نیروها از افغانستان خارج خواهند شد.

گفت‌وگوهای معلق مانده نمایندگان آمریکا با طالبان هم از دیگر محورهای صحبت‌های ترامپ بود. به گفته رییس جمهوری آمریکا، طالبان خواهان دستیابی به توافقی با ایالات متحده است. مذاکرات صلح با طالبان در پی کشته شدن یکی از نیروهای آمریکایی در یکی از حمله‌های طالبان از سوی رییس جمهوری آمریکا متوقف شد.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، از خواست‌ها و مطالبات اصلی طالبان در گفت‌وگوهای صلح افغانستان بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала