اظهارات تند اردوغان خطاب به مکرون

© Mustafa Kamaci/Presidential Press Office/Handout via REUTERSاظهارات تند اردوغان خطاب به مکرون
اظهارات تند اردوغان خطاب به مکرون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه از همتای فرانسوی خود خواست تا ابتدا مرگ مغزی خود را بررسی کند.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از همتای فرانسوی خود امانوئل مکرون خواست تا ابتدا مرگ مغزی خود را بررسی کند.

واکنش روسیه به سخنان ماکرون درباره مرگ مغزی ناتو - اسپوتنیک ایران
واکنش روسیه به سخنان ماکرون درباره مرگ مغزی ناتو

 پیشتر مکرون در مصاحبه با "اکونومیست" اعلام کرده بود که ناتو به دلیل عدم هماهنگی و برنامه‌ریزی در مرگ مغزی بسر می برد. به عقیده مکرون، ائتلاف فاقد هماهنگی در رابطه با تصمیمات استراتژیک بین آمریکا و شرکای ناتویی است. او بعنوان نمونه از عملیات ترکیه در سوریه یاد کرد که پس از مذاکرات روسای جمهور آمریکا و ترکیه آغاز شد. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو بعداً اعلام کردند که با ارزیابی‌های تند رهبر فرانسه موافق نیستند.

اردوغان در کانال تلویزیونی NTV اظهار داشت: من نمی‌دانم فرانسه برای ناتو چه معنایی دارد، اما ترکیه یک کشور بسیار مهم برای ناتو است. مکرون از مرگ مغز ناتو خبر داد. ماکرون عزیز، ابتدا مغز خود را بررسی کن، زیرا چنین اظهاراتی فقط برای کسانی مناسب است که مانند تو دچار مرگ مغزی شده‌اند.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: به همین علت جلیقه زردها فرانسه را اشغال کرده‌اند. وظیفه تو چیست، بیرون راندن ترکیه از ناتو؟ واقعا تو چنین تصمیماتی را می‌گیری؟ هر چقدر می‌خواهید بالا بپرید، اما (در نهایت) شما به حاکمیت ترکیه احترام خواهید گذاشت. رئیس جمهور ترکیه همچنین در انتها افزود که امنیت ترکیه به معنای امنیت اروپا است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала