می دانید باارزشترین کالاهای لوکس در جهان کدامند؟

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر می دانید باارزشترین کالاهای لوکس در جهان کدامند؟
می دانید باارزشترین کالاهای لوکس در جهان کدامند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارزش بازار کالاهای لوکس جهان در سال گذشته از یک تریلیون دلار عبور کرد.

به گزارش اسپوتنیک  به نقل از ایسنا، اخیرا خبر خرید بزرگ ترین برند لوکس آمریکا توسط لوئی ویتون بازتاب گسترده‌ای در خبرگزاری ها داشته است. این خرید باعث شده تا لوئی ویتون اکنون بزرگ ترین سهم از بازار کالاهای لوکس جهان را داشته باشد.

با این حال با در نظر گرفتن بازار خودروهای لوکس، قایق های تفریحی، نوشیدنی ها، هتل‌ها و ساعت ها، لوئی ویتون چهارمین برند لوکس جهان است. تا پایان سال گذشته ارزش بازار کالاهای لوکس در جهان یک تریلیون و ۵۴ میلیارد دلار برآورد شده است. در بین کل کالاهای لوکس، دایملر با در اختیار داشتن ۱۵.۴ درصد کل بازار در صدر قرار دارد و فولکس واگن، بی. ام. و، لوئی ویتون و تاتا موتورز در رده های بعدی قرار دارند.

نجات سه نفر از سقوط مرگبار بوئینگ 737 در کوبا - اسپوتنیک ایران
داخل هواپیمای لوکس بوئینگ خانواده سلطنتی قطر + ویدئو

در بازار ساعت و جواهرات، برند "ریچمونت" با در اختیار داشتن ۱۴ درصد سهم کل بازار در صدر قرار دارد و تیفانی با ۱۰.۸ درصد و لوئی ویتون با ۷.۵ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. ارزش هر سهم لوئی ویتون در ماه نوامبر حدود ۴۰۴ یورو و تیفانی ۱۳۳ دلار بوده است. این دو برند به ترتیب در پاریس و نیویورک مستقر هستند. با ادغام لوئی ویتون و تیفانی، اکنون این دو برند به بزرگ‌ترین برند حوزه ساعت و جواهرات لوکس جهان تبدیل می‌شوند.

برند ریچمونت در سال ۱۹۸۸ در شهر بلوو سوئیس پایه گذاری شد و هر سهم آن حدود ۷۶ فرانک قیمت دارد. این برند اکنون زیرمجموعه های مشهوری نظیر: کختیه، بوچلتی و مونت بلانک را در اختیار دارد.

 سواروفسکی، کرینگ و سواچ نیز در رده های بعدی قرار دارند. برند اتریشی سواروفسکی در سال ۱۸۹۵ تاسیس شد و ارزش آن در حال حاضر ۳.۵ میلیارد یورو براورد شده است. ارزش هر سهم برند سوئیسی سواچ نیز اکنون ۲۸۴ فرانک است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала