در درگیری ناصریه بیش از 20 نفر کشته شدند

© Sputnik / Nazek Mohammed اعتراضات در عراق
 اعتراضات در عراق  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیرعراق ژنرالی را برکنار کرد که برای احیای نظم به ناصریه اعزام شده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی « العربیه»، نخست وزیر عراق، ژنرالی را برکنار کرد که برای احیای نظم به ناصریه اعزام شده بود.

به گزارش شبکه تلویزیونی نامبرده، پس از آنکه جمیل شمری به ناصریه اعزام شد، تعداد قربانیان درگیری به 22 نفر افزایش یافت و بیش از 180 نفر زخمی شدند. اوضاع در ناصریه پس از اعزام  واحدهای نظامی وخیم شد. ناآرامی های در عراق طی دو ماه گذشته باعث کشته شدن بیش از 350 نفر شد و حدود 15 هزار نفر زخمی شدند.

زندان های بیابانی آمریکا و انگلیس در عراق  - اسپوتنیک ایران
زندان های بیابانی آمریکا و انگلیس در عراق + عکس

عراقی ها برای نشان دادن نارضایتی خود از سیاست اجتماعی رهبری عراق- بیکاری،کمک های اجتماعی ناچیز، فساد و رشوه و کلا سیستم سیاسی در کشور، دست به اعتراض زده‌اند.

شایان ذکر است که معترضان در عراق پیش از این به ساختمان کنسولگری ایران در شهر کربلا حمله کرده بودند. دولت عراق روز پنجشنبه حمله به ساختمان کنسولگری ایران در شهر نجف را محکوم کرد.

وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه ای تصریح کرده است که هدف از این حمله «ضربه به روابط تاریخی عراق با ایران و دیگر کشورها بوده است». همه کارکنان کنسولگری ایران در نجف در سلامت کامل به سر می برند و پیش از ورود مهاجمان به ساختمان محل را ترک کرده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала