اسد: حضور نیروهای فرانسوی در سوریه اشغالگری است

© AFP 2023 / Joseph Eidاسد: حضور نیروهای فرانسوی در سوریه اشغالگری است
اسد: حضور نیروهای فرانسوی در سوریه اشغالگری است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور سوریه در گفتگو با مجله "پاریس مچ" حضور نیروهای فرانسوی در سوریه را اشغالگری نامید.

 به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد رئیس جمهور سوریه، امروز پنجشنبه گفت: حضور نیروهای فرانسوی بدون رضایت دمشق بوده، اشغالگری تلقی می شود.

بشار اسد: غارت میادین نفتی سوریه، نمونه بارز سیاست آمریکاست - اسپوتنیک ایران
بشار اسد: غارت میادین نفتی سوریه، نمونه ای بارز از سیاست آمریکاست

بشار اسد در مصاحبه با مجله Paris Match گفت: زمانی که نیروهای فرانسوی بدون دعوت از دولت مشروع دمشق به سوریه می آیند، این اشغال است. بین حمایت از تروریسم و اعزام نیروی نظامی برای اشغال کشور تفاوت چندانی نیست.
رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که تا زمانی که اشغال ادامه یابد، نوعی تروریسم است. به گفته اسد، کشورهای جهان باید براساس قوانین بین المللی گام بردارند و نه برای اهداف و مقاصد خود.

وی گفت: تنها علاقه برای مبارزه با تروریسم کافی نیست و باید قوانین بین المللی رعایت شود.

بشار اسد افزود: آیا ما می‌توانیم نیروهای سوریه را بدون درخواست دولت فرانسه به این کشور اعزام کنیم تا با تروریسم مبارزه کنند؟ این کافی نیست که بخواهی با تروریسم مبارزه کنی؛ زیرا برای مبارزه با تروریسم، قوانین بین‌المللی وجود دارد...من باور نمی‌کنم که حسن نیتی در کار باشد. دولت سوریه هم با داعش می‌جنگد؛ چرا از آن حمایت نمی‌شود؟ چرا دولت فرانسه با داعش (ممنوعه در فدراسیون روسیه) می‌جنگد، ولی از النصره حمایت می‌کند؟ در حالی که هر دو تروریست هستند؟

وی ادامه داد: ما از دولت فرانسه چیزی نمی‌خواهیم. ما خواهان حمایت‌های سیاسی و اقتصادی و امنیتی آنها نیستیم. ما به آنان احتیاج نداریم و می‌توانیم امور خود را در سوریه مدیریت کنیم، اما ما می‌خواهیم آن‌ها به نظام بین‌المللی بازگردند.. این نظام در حال حاضر وجود ندارد.. ما شاهد هرج و مرج بین‌المللی هستیم. ما نمی‌خواهیم که آن‌ها از رئیس‌جمهور حمایت کنند، این موضوع برای من اهمیتی ندارد وبرای ما مهم نیست که بگویند این رئیس‌جمهور خوب است یا بد. این مساله سوری است. تنها چیزی که می‌خواهیم این است که آن‌ها از هر چیزی را که خون، قتل و شکنجه در سوریه را افزایش می‌دهد، متوقف می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала