فشار دولت استونی بر نمایندگی خبرگزاری اسپوتنیک در این کشور

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر فشار استونی بر نمایندگی خبرگزاری اسپوتنیک در این کشور
فشار استونی بر نمایندگی خبرگزاری اسپوتنیک در این کشور  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری اسپوتنیک از فشار بر نمایندگی این خبرگزاری در استونی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات استونی با وجود اینکه اکثر کارمندان خبرگزاری اسپوتنیک شهروندان این کشور هستند، تلاش های عامدانه ای برای فشار بر خبرگزاری روسیه امروز* صورت می دهند. سرویس مطبوعاتی این خبرگزاری اعلام کرد؛ علاوه بر فشار مستقیم به روزنامه نگاران، تلاش برای مختل کردن مسائل مالی آن دارد.

در این بیانیه آمده است: در اواخر اکتبر 2019 ، شعب گروه های بانکی بین المللی استونی، حواله های خبرگزاری روسیه امروز برای پرداخت حقوق  کارمندان اسپوتنیک استونی، پرداخت های مالیاتی و اجاره دفاتر اداری مسدود کردند.

خاطر نشان می شود که بانک های استونی که با این خبرگزاری با آنها ارتباط برقرار کرده است نیز از انجام این عملیات خودداری کردند. در همین حال تقریباً پس از گذشت چهار سال از فعالیت اسپوتنیک در استونی، هیچگونه مشکلی در زمینه نقل و انتقال پول توسط بانک های محلی وجود نداشته است.

بانک ها و نمایندگی اسپوتنیک در استونی تحت فشار اداره اطلاعات پولشویی دولت، پلیس و مرزبانی قرار دارند.

در حال حاضر کلیه معاملات روسیه امروز با همکاران خود در استونی عودت داده می شوند. مالک دفتر اسپوتنیک در تالین به مسولان تحریریه اعلام کرده که قراداد فعلی با اسپوتنیک را به صورت یک جانبه فسخ شده است.

استونی تنها کشور بالتیک است که دارای یک هیئت تحریریه و دفتر خبرگزاری و رادیو اسپوتنیک است. کارمندان اسپوتنیک در استونی 35 نفر می باشند که 33 نفر از آنها شهروندان استونی هستند و تحت قرارداد با خبرگزاری روسیه امروز فعالیت می کنند. مالیات ماهانه این خبرگزاری به در بودجه استونی تقریبا 30 هزار یورو می باشد.

 

*خبرگزاری اسپوتنیک زیر مجموعه خبرگزاری روسیه امروز

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала