ابراز ناتوانی اسرائیل در مقابل موشک‌های ایرانی

© AFP 2023 / Atta Kenareابراز ناتوانی اسرائیل در مقابل موشک‌های ایرانی
ابراز ناتوانی اسرائیل در مقابل موشک‌های ایرانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسرائیل در برابر موشک‌های نقطه‌زن جدید ایران اظهار ناتوانی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق افرائیم سنیه،  معاون سابق وزیر دفاع اسرائیل در مقاله‌ای که روزنامه «هاآرتص» منتشر کرد، مهم‌ترین تهدید علیه اسرائیل را موشک‌های جدید ایران توصیف کرد و افزود: به تازگی بیشتر درباره موشک‌های دقیق و پهپادهایی که در ارتفاع کم پرواز می‌کنند، صحبت می‌شود، اما درباره موشک‌های «هایپر سونیک» سخنی به میان نمی‌آید. این موشک‌ها چند برابر سریع‌تر از نور حرکت می‌کنند و اهداف و مسیر آنها قابل پیش‌بینی نبوده و سامانه‌های ضد موشکی کنونی قادر به رهگیری آنها نیست.آنها تهدید بزرگی هستند.

چرا اسراییل از  توان موشکی ایران نگران است؟ - اسپوتنیک ایران
چرا اسراییل از توان موشکی ایران نگران است؟

این مقام اسرائیل افزود: چین و روسیه همچنان در صدر کشورهایی هستند که این سلاح راهبردی را تولید می‌کنند و ایالات متحده نیز برای تولید موشک‌هایی مشابه هزینه کرده است خطر این موشک‌ها متوجه اسرائیل است، چرا که این موشک‌ها به سرعت به دست دشمنان تل‌آویو و در صدر آنها جمهوری اسلامی ایران رسیده است.

سنیه افزود: اسرائیل همچنان تلاش می‌کند سامانه‌ای ضد موشکی ایجاد کند چرا که بدون داشتن چنین سامانه‌ای، بی‌دفاع خواهد ماند.

همچنین روزنامه رأی‌الیوم نوشته است : اسرائیل به شکل آشکار اعتراف کرد سامانه‌ای برای رهگیری موشک‌های جدید ایران ندارد.

بسیاری از مؤسسه‌های بزرگ امنیتی اسرائیل پیش‌بینی می‌کنند که تهران، حزب‌الله و سوریه در درگیری‌های آینده از این موشک‌ها استفاده کنند.

کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که تل‌آویو دنبال ساخت سامانه‌هایی ضد موشکی برای مقابله با این تهدید ایران است.

 

«

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала