یک کاروان نظامی دیگر آمریکا وارد سوریه شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی ارتش آمریکا برای هر جنگی تا سال ۲۰۲۸
آمادگی ارتش آمریکا برای هر جنگی تا سال ۲۰۲۸ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» خبر داد که یک کاروان نظامی دیگر آمریکا از گذرگاه الولید در غرب عراق، وارد شرق سوریه شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم ، این کاروان نظامی وارد مناطق تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» شده است.

کاروان نظامی آمریکا شامل سه خودروی زرهی، سه تانک و چند کامیون حامل مواد نظامی و لجستیکی بوده است.

دیدبان دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید که جنگنده‌های آمریکا این کاروان را در هنگام ورود به خاک سوریه اسکورت کرده‌اند.

در همین ارتباط، یک کاروان نظامی آمریکا متشکل از ۲۲ خودروی نظامی و دو کامیون، اواخر آبان ماه گذشته از مرز عراق و سوریه عبور کرد و در نزدیکی میدان‌های نفتی در شمال شرق سوریه مستقر شد.

نظامیان آمریکایی از طریق مرز الولید عراق نزدیک میدان نفتی «عوده» در منطقه قحطانیه و میدان نفتی «جبسا» متمرکز شدند.

حدود ۹۰ درصد ذخایر نفتی سوریه در شرق رود فرات متمرکز شده است؛ منطقه‌ای که قبلاً دژ و منبع اصلی درآمد تروریست‌های داعش بود و اکنون عمدتاً توسط نیروهای دموکراتیک سوریه کنترل می‌شود.

منابع خبری اوایل نوامبر اعلام کردند که ارتش آمریکا همچنان گشتزنی‌های خود را در ۴۰ کیلومتری بین قحطانیه و منطقه «ریملان» در شهر «الحسکه» ادامه می‌دهد.

منابع محلی حاضر در شرق سوریه هم گزارش کردند که ارتش آمریکا مشغول ساخت دو پایگاه نظامی در مناطق راهبردی در این قسمت از خاک این کشور است.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد واشنگتن برای «محافظت از نفت» سوریه، تعداد محدودی نظامی را در شمال این کشور حفظ می‌کند.

وی گفته بود که «ما از نفت محافظت کرده‌ایم و بنابراین، شمار کمی از نیروهای آمریکایی در مناطقی که در آنها نفت وجود دارند باقی خواهند ماند و ما از این مناطق حراست خواهیم کرد و در آینده تصمیم می‌گیریم که با آن چه کار کنیم». ترامپ همچنین گفت که نفت را دوست دارد و نفت سوریه را عرضه خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه هم اعلام کرد که آمریکا ماهانه ۳۰ میلیون دلار از نفت سوریه را به خارج از این کشور قاچاق می‌کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала