واکنش ناتو به امتناع ترکیه از برنامه حفاظت از کشورهای حوزه بالتیك

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisواکنش ناتو به امتناع ترکیه از برنامه حفاظت از کشورهای حوزه بالتیك
واکنش ناتو به امتناع ترکیه از برنامه حفاظت از کشورهای حوزه بالتیك  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیرکل ناتو، ینس استولتنبرگ به گزارش رسانه ها درباره امتناع ترکیه از پذیرفتن طرحی برای حمایت از لهستان و کشورهای بالتیک در صورت حمله روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در واکنش به امتناع ترکیه از پذیرش طرح  این اتحادیه در دفاع از لهستان و کشورهای حوزه بالتیک  در صورت  حمله روسیه، گفت: " ما نه تنها برای این مسئله برنامه داریم بلکه امکانات و اراده لازم برای آن نیز وجود دارد."

واکنش وزیر خارجه آلمان به سخنان مکرون درباره ناتو - اسپوتنیک ایران
واکنش وزیر خارجه آلمان به سخنان مکرون درباره ناتو

پیشتر، خبرگزاری رویترز با استناد به منابع آگاه گفته بود كه آنكارا از فرستاده خود در ناتو خواسته است كه طرحی را که برای حمایت از لهستان و كشورهای بالتیك در صورت حمله روسیه ارائه شده است را امضاء نکند.

یادآور می شود که پیش از این دبیر کل ناتو، با اشاره به حمله ترکیه به سوریه بدون همکاهنگی با ناتو، اگفته بود: " حمله ترکیه به شمال سوریه توسط بسیاری از کشورهای ناتو محکوم شد. بدیهی است که موفقیت ها در مبارزه با دولت اسلامی نباید به خطر بیفتد، وضعیت پرتنش بشردوستانه نباید بدتر شود. با این وجود حداقل ما شاهد کاهش خشونت در شمال شرقی سوریه هستیم و تلاش های جدید برای یافتن راه حل سیاسی شکل گرفته اند. باید دانست که ترکیه یک متحد مهم است. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала