خوردن چند عدد نارنگی مفید است؟

© Sputnik / Thomas Tkhaytsuk /  مراجعه به بانک تصاویر نارنگی
نارنگی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نارنگی میوه‌ای است که سطح ایمنی بدن را افزایش می دهد .

به گزارش اسپوتنیک، نارنگی میوه‌ای است که سطح ایمنی بدن را افزایش می دهد و سموم بدن را از بدن خارج کرده و روحیه را بهبود می بخشد.

تامارا پرونتسوا متخصص تغذیه مرکز « بیوتکنولوژی و تغذیه سالم» روسیه در این خصوص توضیح داده گفت:«روزانه می توان 4 عدد نارنگی مصرف کرد. نباید در خوردن نارنگی افراط شود. پوست نارنگی هم مفید است زیرا حاوی آنتی اکسیدان است».

زمستان بدن با کمبود ویتامین روبرو می شود، از اینرو خوردن میوه ها مفید است. نارنگی یک میوه با کالری کم است ولی ویتامین های زیادی دارد و البته ویتامین «ث». قبل از مصرف نارنگی باید آن را با آب ولرم شست. زیرا اگر لازم باشد آن را برای مدت بیشتری نگه دارند، از موادمضر برای بدن استفاده می شود.

تغذیه رئیس جمهور روسیه در حین پرواز - اسپوتنیک ایران
تغذیه رئیس جمهور روسیه در حین پرواز

بخش اعظم این میوه از آب تشکیل شده است. این میوه دارای مقادیر فراوانی فیبر است که این فیبر به خصوص در قسمت سفید بین گوشت میوه و پوست آن است، البته محتوی ویتامین ث این قسمت ها از سایر قسمت ها کمتر است.نارنگی حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی دستگاه گوارش و سیستم عصبی موثر است و در تولید و انتقال انرژی متابولیسم ها کمک می کند.

به خاطر داشتن مقدار فسفر و کلسیم بالا، نارنگی یکی از میوه هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است. در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است.به خاطر داشتن فسفر بالا و ویتامین های آن باعث تقویت حافظه و هوش می شود.در کاهش گرمای بدن موثر می باشد و دارای عناصر تشکیل دهنده خون است.

متخصص تغذیه روسیه پیشنهاد می کند، نارنگی صبح و طی روز تا قبل از ساعت 5 عصر خورده شود. مهم آن است که ناشتا نارنگی مصرف نشود. اگر بطور صحیح این میوه مصرف شود، فواید آن برای بدن بیشتر خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала