قاچاق اسلحه به ایران قبل از اغتشاشات بنزینی +ویدئو

© AP Photoقاچاق اسلحه به ایران قبل از اغتشاشات بنزینی
قاچاق اسلحه به ایران قبل از اغتشاشات بنزینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسلحه سیاه‌رنگ به تعداد زیادی وارد ایران شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، یک نوع سلاح در اغتشاشات اخیر کشف شد که در حجم وسیعی به داخل کشور قاچاق شده بود.این سلاح با هر بار مسلح‌شدن قابلیت شلیک 5 تیر را خواهد داشت.

این شات‌گان سیاه‌رنگ یک نوع سلاح خاص است که در یکی از کشورهای همسایه تولید و با حجم بالایی به ایران وارد شده است. ویژگی مهم این سلاح آن است که قنداق آن تا شده و در این حالت قابل مخفی شدن زیر لباس را به‌راحتی دارد چراکه طول آن فقط به 40 سانت می‌رسد. این سلاح وزن کمی دارد و با هر بار مسلح شدن، قابلیت شلیک 5 تیر را خواهد داشت.

​ظرف 1 سال و نیم اخیر، مشخص شده که تاکنون حجم زیادی از این نوع سلاح توسط نهادهای امنیتی در استان‌هایی نظیر گلستان، تهران، اصفهان، خوزستان و ایلام کشف و ضبط شده است. در روزهای اخیر نیز تصاویری از آشوبگران مسلح در جریان اغتشاشات اخیر در برخی شهرها منتشر شده که در حال تیراندازی به‌سمت مردم هستند.

با توجه به حوادث 10 روز گذشته در کشور و برنامه‌ریزی قبلی دشمنان خارجی برای سازماندهی اغتشاشات این‌چنینی در داخل، کشف این‌گونه تسلیحات آن‌هم در حجم بالا و صدها قبضه، نشان می‌دهد برنامه‌ریزی دقیقی برای اجرای پروژه «کشته‌سازی»، در حال اجرا بود که خوشبختانه به نتیجه نرسید.

مقامات ایران 15 نوامبر افزایش قیمت بنزین را اعلام کردند که دلیلی برای بروز اعتراضات مردمی در شهرهای ایران شد. رسانه های غربی متذکر شدند که مقامات ایران کشته شدن 5 نفر در نتیجه ناآرامی ها را تأیید کردند که 3 نفر از آنها کارمندان سرویس امنیت ایران بودند. اما سازمان Amnesty International تعداد کشته شدگان در جریان اعتراضات در ایران را 106 نفر اعلام کرده است. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد که اعتراضات توسط آمریکا و اسرائیل سازماندهی شده بود و هدف آنها تضعیف امنیت ایران بود. در پی بروز برخی ناآرامی‌های چند روز اخیر، دسترسی مردم از جمله دانشگاه‌های کشور به اینترنت جهانی به طور کلی قطع شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала