اخراج مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر از اسرائیل

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر اخراج مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر از اسرائیل
اخراج مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر از اسرائیل
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسرائیل، رئیس سازمان دیده بان حقوق بشر را از این کشور اخراج کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت کشور اسرائیل اعلام کرد، براساس دستور وزیر کشور اسرائیل، مجوز اقامت نماینده دیده بان حقوق بشر لغو شده است.

دیوان عالی اسرائیل روز سه شنبه حکم اخراج "عمر شکیر" مدیر حوزه اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی دفتر دیده‌بان حقوق بشر که در مه ماه سال 2018 به دستور وزارت کشور اسرائیل صادر شده بود را تأیید کرد.

در حکم دیوان عالی اسرائیل آمده است که حکم وزارت کشور، به دلیل حمایت "سیستماتیک" شکیر از کارزار علیه اسرائیل، صادر شده است. دادگاه همزمان تأکید کرده است که این رأی در مخالفت با فعالیت‌های سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیست.

عمر شکیر رئیس دیدبان حقوق بشر گفت: پس از دو سال و نیم تلاش، دولت اسرائیل امروز مرا به خاطر حمایت از حقوق بشر از این کشور اخراج می کند.

وی افزود: در برابر تلاش های دولت اسرائیل، دیدبان حقوق بشر مقاومت خواهد کرد و این اقدام، جنش حقوق بشر، گروه های فلسطینی و اسرائیلی را متحد می کند. ما تا زمانی که که همه اسرائیلی ها و فلسطینی ها برابر شوند و حقوق آنها کاملاً محفوظ بماند، از فعالیت های خود دست برنخواهیم داشت.

​ کنت روث، مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر در سخنانی لغو مجوز اقامت عمر شاکر، مدیر حوزه اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی دیده‌بان حقوق بشر توسط دادگاه عالی اسرائیل را محکوم کرد و گفت: اسرائیل اولین دولت "دموکراتی" است که کارمند دیده‌بان حقوق بشر را اخراج می‌کند.

وی هچنین تاکید کرد که با وجود اخراج عمر شکیر از اسرائیل، او همچنان به عنوان رهبر دیدبان حقوق بشر در فلسطین و اسرائیل به کار خود ادامه می دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала