سرقت جواهر یک میلیارد یورویی از موزه درسدن آلمان

CC BY 2.0 / Fred Romero / Fred Romero Dresden - Residenzschlossسرقت جواهر یک میلیارد یورویی از موزه درسدن آلمل
سرقت جواهر یک میلیارد یورویی از موزه درسدن آلمل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افراد ناشناسی در درسدن آلمان، جواهرات قیمتی طاق سبز به ارزش یک میلیارد یورو را از موزه به سرقت بردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Bild، جواهرات قیمتی معروف با طاق سبز از موزه ایی در شهر درسدن آلمان به سرقت رفتند. میزان خسارت حدود یک میلیارد یورو تخمین زده شده است. سارقان موفق به فرار از صحنه جرم شدند و طبق اعلام پلیس شهر، تاکنون هیچ مظنونی در این پرونده وجود ندارد. فرض بر این است که مهاجمان بدون دست زدن به اشیاء بزرگ مانند گلدان و نقاشی، جواهرات را از خزانه ان خارج کرده اند.

وزیر داخلی ایالت ساکسونی، رولان ولر، گفت :" روز تلخی برای میراث فرهنگی بود." وی همچنین این حادثه را "حمله به هویت فرهنگی همه ساکسون ها" خواند و افزود: " او تمام تلاش خود را می کند نه تنها برای بازگشت جواهرات سرقت شده بلکه برای دستگیری مجرمان."

خاطرنشان می شود که سارقین ترانسفورماتورها را آتش زدند، در نتیجه چندین موزه بزرگ شهر بدون برق باقی مانده اند. در ادامه سارقین از طریق پنجره به محل جواهرات وارد شده. مشخص شده است که دوربین های مدار بسته تصاویری از آنها ثبت کرده اند.

طاق سبز یکی از با ارزش ترین مجموعه های جواهرات در اروپا است که به  دوره رنسانس تا کلاسیک مربوط می شود. در سال 1724، در زمان سلطنت آگوستوس اول ملقب به نیرومند، نخستین بار جواهرات طاق سبز به مجموعه های موضوعی تقسیم شد. از آن زمان، خزانه داری مانند یک موزه عمل کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала