رد پیش‌ نویس قانون انتخابات عراق توسط ائتلاف سائرون

© AP Photo / Hadi Mizbanرد پیش‌ نویس قانون انتخابات عراق توسط ائتلاف سائرون
رد پیش‌ نویس قانون انتخابات عراق توسط ائتلاف سائرون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر در روز دوشنبه پیش نویس قانون انتخابات مجلس ارائه شده از سوی دولت عراق را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، صادق السلیطی نماینده ائتلاف سائرون در بیانیه‌ ای مطبوعاتی اعلام داشت: پیش نویس قانون انتخاباتی که دولت ارائه کرده است، شامل اختصاص سهمیه 50 درصدی به لیست احزاب، چون انتخابات پیشین است، بدین گونه کاندیداهای احزاب می‌ توانند کرسی‌ های پارلمانی را به دست آورند و کرسی‌ های باقی مانده نیز به کاندیداهایی که بالاترین رای را از آن خود کنند اختصاص خواهد یافت. السلیطی افزود: این قانون نمی‌تواند تغییری در معادله سیاسی امروزی عراق ایجاد کند.

بازتاب حضور مقتدی صدر در کنار رهبر ایران + عکس  - اسپوتنیک ایران
بازتاب حضور مقتدی صدر در کنار رهبر ایران + عکس

نماینده ائتلاف سائرون تصویب قانون انتخابات پارلمان مبنی بر اختصاص کرسی‌ ها به کاندیداهایی که بالاترین آرا را در حوزه‌ های انتخاباتی به دست آورده‌ اند، خواسته رای‌ دهندگان تنها با این قانون به صورت واقعی مشخص شوند. از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی الحدث در خبری فوری به نقل از برخی منابع اعلام کرد که امروز دانشجویان تظاهرات بزرگی در شهر بصره برپا انجام داده اند.

این در حالی است که تظاهرات و اعتراضات در بغداد و دیگر شهرهای عراق همچنان ادامه دارد، معترضان در جنوب عراق مسیرهای اصلی منتهی به استان بصره را مسدود کرده اند.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی نیز خبر داده است، که پس از کشته شدن تعدادی از تظاهرکنندگان در استان‌ های جنوبی و نیز بغداد طی 24 ساعت گذشته، اکثر مسیرهای اصلی در استان بصره برای دومین روز پیاپی مسدود شد.

مسئولان عراقی عصر یکشنبه اعلام کردند که ظرف 24 ساعت، 13 معترض در جنوب این کشور از پای درآمده اند.

بر اساس گزارش العربیه، 7 نفر از معترضین در استان بصره و در نزدیکی بندر ام قصر کشته شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала