ترس آمریکا از استقرار موشک های روسیه در اقیانوس آرام

© Sputnik / TASS/Pool/Sergei Savostianov  /  مراجعه به بانک تصاویر ترس آمریکا از استقرار موشک های روسیه در اقیانوس آرام
ترس آمریکا از استقرار موشک های روسیه در اقیانوس آرام  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استقرار "سلاح های مطلق" روسیه در اقیانوس آرام، موجب ترس آمریکایی ها شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از MilitaryWatch استقرار "سلاح مطلق" روسیه در اقیانوس آرام با عنوان موشک های هایپسونریک تسیرکون و سیستم های موشکی کالیبر، موجب نفوذ روسیه در این منطقه می شود و تسلط آمریکا را پایان دهد. 

موشک های اسکندر در غرب روسیه پدیدار می شوند - اسپوتنیک ایران
موشک های اسکندر در غرب روسیه پدیدار می شوند

براساس اطلاعات این نشریه آمریکایی ، اقیانوس آرام به دلیل برد وسیع آنها ، بهترین منطقه برای استقرار موشک های روسی است. بنابراین ، موشک کالیبر بیش از دو برابر (600 کیلومتر در مقابل 280 کیلومتر) و با سرعت - بیش از سه برابر از موشک آمریکایی مشابه خود با عنوان هارپون در محدوده پروازی (3 ماخ در مقابل 0.85) فعالیت دارد.

"تسیرکون" با مسافت 1000 کیلومتر و سرعت 9 ماش ، به هیچ وجه مشابه دیگری در دنیا ندارد. در عین حال ، سیستم پدافند هوایی Aegis در دسترس ایالات متحده هیچ فرصتی برای رهگیری موشک های روسی نخواهد داشت.

در عین حال بیشتر کشتی ها و زیردریایی های روسی قادر خواهند بود از سلاح های جدید استفاده کنند: هم کشتی های اتمی و هم ناو های کوچک و ناوچه ها می توانند به پرتابگرهای این موشک ها مجهز شوند.

نگرانی دیگر ایالات متحده این  است که روسیه ممکن است موشک های خود را بفروشد یا فن آوری آنها را به چین منتقل کند. به عنوان مثال اگر چین ناوشکن چینی نوع 055 را که توانایی حمل موشک های کروز را دارد را به موشک های روسی مجهز کند ، این کشور نسبت به ناوگان های آمریکا ، ژاپن و ناتو برتری قابل توجهی خواهد داشت.

در ماه اکتبر ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که کوره گرمیوشچی در حال ساخت موشک های تسیرکون برای ناوگان اقیانوس آرام هستند.

پیش از این در خبرها آمده بود که قرار است تولید ناوشکن های روسی"لیدر" در روسیه پس از سال 2020 آغاز شود. طول آنها 200 متر، عرضشان 20 متر و وزن شان حدود 17.5 هزار تن خواهد بود. سرعت آنها تا 30 گره دریایی بوده و می تواند مدت 90 روز بطور مستقلانه در دریا باشند. این ناو ها مسلح به 60 موشک کروز ضد کشتی، 128 موشک ضد هوایی هدایت شونده و 16 موشک هدایت شونده ضد زیردریایی خواهند بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала