سازمان تجارت جهانی نیازمند اصلاحات است

© Sputnik / Ruben Sprich سازمان جهانی تجارت
 سازمان جهانی تجارت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وانگ ای: پکن بارها خواستار پایان دادن به یکجانبه گرایی اقتصادی در جهان شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، وزیر امور خارجه چین اظهار داشت که پکن بارها خواستار پایان دادن به یکجانبه گرایی اقتصادی در جهان است. چین از تجارت آزاد میان کشورها حمایت می کند اما با نظام حمایت گرایانه اقتصادی مخالف است.

وزیر امور خارجه چین افزود:« چین خواهان اجرای اصلاحات در سازمان تجارت جهانی (WTO)  است و از نظر ما این اصلاحات باید معقول و در راستای سیاست های چین باشد».

شکایت آمریکا از هند به سازمان تجارت جهانی - اسپوتنیک ایران
شکایت آمریکا از هند به سازمان تجارت جهانی

در ماه مه سال جاری، چین به طور رسمی «سند پیشنهادات درباره اصلاحات سازمان تجارت جهانی چین» را برای مدیران این سازمان ارسال کرد. در اوایل ماه نوامبر، کنفرانس وزرای سازمان تجارت جهانی در شانگهای برگزار شد و طرف ها به تبادل نظر پرداختند و در مورد موضوعات مختلف از جمله اصلاحات در سازمان تجارت جهانی به توافق رسیدند.

سازمان تجارت جهانی یک سازمان بین‌المللی است که قوانین جهانی تجارت را تنظیم و اختلافات بین اعضا را حل و فصل می‌کند. اعضای سازمان تجارت جهانی کشورهایی هستند که موافقت‌نامه‌های (حدود 30 موافقت‌نامه) این سازمان را امضا کرده‌اند. مقر سازمان تجارت جهانی در ژنوقرار دارد. تا سال 2016 تعداد 164 کشور عضو این سازمان شده‌اند. اهدافی که سازمان تجارت جهانی برای خود تعریف کرده‌است بدین شرح می‌باشد: ارتقای سطح زندگی، تأمین اشتغال کامل در کشورهای عضو، توسعه تولید و تجارت و بهره‌وری بهینه از منابع جهانی، دستیابی به توسعه پایدار با بهره‌برداری بهینه از منابع حفظ محیط زیست و افزایش سهم کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته از رشد تجارت بین‌المللی.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала