معاون حقوقی رئیس جمهور ایران: باید محل امن برای تجمعات تامین شود

© Photo / Tasnimمعاون حقوقی رئیس جمهور ایران: باید محل امن برای تجمعات تامین شود
معاون حقوقی رئیس جمهور ایران: باید محل امن برای تجمعات تامین شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون حقوقی رئیس جمهور ایران تاکید کرد که وجود بستر بروز اعتراضات مسالمت آمیز برای جلوگیری از حرکت های خشونت آمیزش الزامی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، معاون حقوقی رئیس جمهور ایران، لعیا جنیدی در نشست مشترک شورای هماهنگی امور حقوقی و دستیاران حقوق شهروندی با اشاره به موضوع  مسئولیت اجرای قانون اساسی توسط رئیس جمهور اظهار کرد: " تنظیم منشور حقوق شهروندی هیچ چیزی نیز جز تکلیف حقوقی رئیس جمهور نیست."

وی افزود: " وقایع روزهای اخیر توجه ما را جلب کرده است. معاونت حقوقی مصر شده مصوبه تجمع امن را در تعاملی با دیوان عدالت به انجام برساند."

معاون حقوقی رئیس جمهور ایران: باید محلی برای اعتراضات مردمی تامین شود - اسپوتنیک ایران
معاون حقوقی رئیس جمهور ایران: باید محلی برای اعتراضات مردمی تامین شود

وی با اشاره به اصل ۱۱۳  قانون اساسی گفت: " رئیس جمهور مسئولیت اجرای قانون اساسی را دارد.  و باید برای اجرای مسئولیت خودش که در فصل سوم آمده‌است، کاری کند. مصداق این عمل می تواند متفاوت باشد. مصداقی که آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور انتخاب کرد ارائه، تدوین و اجرای منشور حقوق شهروندی بوده است."

معاون حقوقی رئیس جمهور ایران همچنین در بخشی از این نشست خاطرنشان کرد: " گاهی وقتی صحبت از اجرای قانون اساسی می شود، برخی منتقد، معترض یا نگران هستند. اما واقعیت این است که این مسأله باید قدری ما را نگران کند و در جواب به افراد در داخل و بیرون که این را قبول ندارند، باید گفت چه معیاری غیر از این داریم؟"

جنیدی افزود: " اعتقاد دارم برای اداره کشور، باید قانون اساسی را مهمترین میثاق دانست و اگر هر اختلاف نظری حتی در خصوص اصول قانون اساسی وجود دارد، بازهم قانون اساسی اصل است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала