تشدید فشارهای تحریمی آمریکا بر ایران

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonمایک پمپئو وزیرامورخارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیرامورخارجه آمریکا   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پمپئو وزیرامورخارجه آمریکا قول داد تحریم ها علیه ایران سنگین‌تر شوند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیرامورخارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال»، قول داد تحریم ها علیه ایران سنگین‌تر شوند.

وی گفت:«ایالات متحده آمریکا، به دلیل واکنش مقامات ایران نسبت به اعتراضات در ایران، فشار تحریمی بیشتری بر ایران وارد خواهد کرد.همانطور که وزیر ارتباطات ایران را تحریم کردیم، تحریم‌های جدید اعمال خواهیم کرد. از دادن ویزا به آنها خودداری خواهیم ورزید. آمریکا می تواند مجموعه جدیدی از تحریم ها را علیه رهبری ایران وضع کند تا اجرایی کردن سیاست را برای آنها دشوار سازد».

اتصال اینترنت در سراسر ایران - اسپوتنیک ایران
اتصال اینترنت در سراسر ایران

پیشتر عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصمیم وزارت دارایی آمریکا در رابطه با اعمال تحریم علیه محمد جواد آذری جهرمی وزر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را مورد ارزیابی قرار داد. به گفته وی، برای آمریکا، اینترنت آزاد هیچگونه معنایی ندارد.

در پی بروز برخی ناآرامی‌های چند روز اخیر، دسترسی مردم از جمله دانشگاه‌های کشور به اینترنت جهانی به طور کلی قطع شده بود.

مقامات ایران 15 نوامبر افزایش قیمت بنزین را اعلام کردند که دلیلی برای بروز اعتراضات مردمی در شهرهای ایران شد. رسانه های غربی متذکر شدند که مقامات ایران کشته شدن 5 نفر در نتیجه ناآرامی ها را تأیید کردند که 3 نفر از آنها کارمندان سرویس امنیت ایران بودند. اما سازمان Amnesty International تعداد کشته شدگان در جریان اعتراضات در ایران را 106 نفر اعلام کرده است. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد که اعتراضات توسط آمریکا و اسرائیل سازماندهی شده بود و هدف آنها تضعیف امنیت ایران بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала