فشار آمریکا بر مصر نقض موازین دیپلماسی است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سو-35 روسی
سو-35 روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا به خاطر معامله خرید سو-35 از سوی مصر، قاهره را با تحریم تهدید می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، عضو کمیته پارلمانی مصر در امنیت ملی اعلام نمود که فشار آمریکا بر مصر در رابطه با سیاست خارجی مستقل آن کشور و تمایل به توسعه همکاری نظامی – فنی با روسیه، تهدیدهای آمریکا به تحریم مصر، نقض فاحش موازین دیپلماسی است.

پیشتر، روزنامه «وال استریت ژورنال»،  اعلام کرد که پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا در نامه مشترکی به مقامات مصر در رابطه با خطر تحریم ها، در صورتی که مصر جنگنده‌های «سو-35» روسی را خریداری کند هشدار دادند.

مصر علی رغم تهدیدهای آمریکا، همکاری با روسیه را متوقف نخواهد کرد - اسپوتنیک ایران
مصر علی رغم تهدیدهای آمریکا، همکاری با روسیه را متوقف نخواهد کرد

چندی پیش، وزارت خارجه روسیه با انتقاد از فشار آمریکا به مصر برای انصراف از خرید جنگنده های روسی، گفت واشنگتن برای مختل کردن صادرات تسلیحاتی روسیه، به ارعاب دیگران روی آورده است.

مقام رسمی امریکا توضیح داد که در آمریکا قانون CAATSA قانون مبارزه با مخالفان امریکا از طریق تحریم در حال اجرا قرار دارد. این سند اقدامات تلافی جویانه علیه کشورهایی فراهم می سازد که علاقمند همکاری با بخش های دفاعی و اطلاعاتی روسیه هستند.

شایان ذکر است که اخیرا روسیه با مصر قراردادی برای فروش دهها فروند جنگنده چندمنظوره سو-35 را امضا کرده است و در نظر دارد تا سال 2020 تحویل این جنگنده را به قاهره آغاز کند.در این قرارداد فروش بیش از 20 فروند جنگنده سو-35 و مهمات ویژه آن راکت و بمب به ارزش حدود دو میلیارد دلار پیش بینی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала