بازگشایی مرز ایران و عراق

© Photo / Farsبازگشایی مرز ایران و عراق
بازگشایی مرز ایران و عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عراق مرز خود با ایران در ناحیه شلمچه را باز کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اخبار العراق، اداره مرزبانی عراق ، گذرگاه جنوبی شلمچه در مرز با ایران را که قبلاً به دلیل اعتراضات بسته شده بود، به طور کامل بازگشایی نمود.

بغداد در تاریخ 16 نوامبر گذرگاه مرزی جنوبی با ایران در مرز شلمچه را برای عبور و مرور مردم به دلیل اعتراضات در هر دو کشور بست. گزارش شده است که تهران خواستار منع عبور و مرور جزئی شده بود، ممنوعیت سفر فقط برای افراد بود و ترانزیت کالاها همچنان از مرز عبور برقرار بود.

عراق مرز شلمچه با ایران را بست - اسپوتنیک ایران
عراق مرز شلمچه با ایران را بست

در روزهای اخیر، در بسیاری از شهرهای ایران به دلیل افزایش شدید قیمت بنزین توسط مقامات، اعتراضات گسترده ای برقرار شده بود. به گفته رسانه های محلی، برخی از این اعتراضات صلح آمیز بودند و برخی به با خشونت همراه بوده و مسلحانه بودند. بنا بر آمار، هم در میان شرکت کنندگان در ناآرامی ها و هم در بین نیروهای امنیتی، به وجود قربانیانی گزارش شده است.

تظاهرکنندگان در عراق در اعتراضات از ابتدای اکتبر خواستار استعفای دولت، مبارزه با فساد، بیکاری و شرایط بهتر زندگی هستند. در نتیجه اعتراضاتی که با درگیری ها و شورش هایی  نیز همراه  بودند، بیش از 300 نفر جان باختند و تعداد مجروحان حدود 15 هزار نفر بود. در ماه نوامبر، 66 افسر عراقی به دلیل استفاده بیش از حد از زور در مقابله با  اعتراضات محاکمه شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала