شرط آمریکا برای بازسازی سوریه

© AFP 2023 / Don Emmertاعلام شرط کمک آمریکا به بازسازی سوریه
اعلام شرط کمک آمریکا به بازسازی سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده تا زمان ایجاد روند سیاسی درخور اعتماد در سوریه، در بازسازی اراضی تحت کنترل دمشق در این کشور مساعدت نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده است.

به گفته وی هرگونه تلاش برای کمک رسانی به سوریه "زود" است. جیمز جفری معتقد است که باید فشار دیپلماتیک و اقتصادی بر مقامات سوریه برای پیشبرد ایده حل و فصل اوضاع در این کشور حفظ شود.

 نماینده ویژه آمریکا گفت:" ما معتقدیم که این موضع با عقیده بسیاری از شرکای اروپایی و خاور میانه ای ما مطابقت دارد. ما برای حفظ فشار بر روسیه با آنها به همکاری نزدیک خواهیم پرداخت".

از سوی دیگر دمیتری پالیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از عدم آمادگی طرف آمریکایی برای "دست برداشتن از کلیشه ها" و پیوستن به روند بازسازی سوریه ابراز تاسف کرد.

در ماه سپتامبر ولسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد کشور های غربی برای عدم شرکت در روند بازسازی تاسیسات زیربنایی در روسیه همواره بهانه و دستاویز پیدا می کنند.

درگیری مسلحانه در سوریه از سال 2011 تا به حال ادامه دارد. در ماه اوت 2015 بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از روسیه تقاضای کمک نظامی کرد. از روز 30 سپتامبر 2015 در مجموع بیش از 63 هزار نفر از نظامیان روس در عملیات سوریه شرکت کرده اند و نیروی هوایی روسیه به مواضع تروریست ها در این کشور حمله کرده است.

نظامیان روسیه بطور منظم به ساکنان مناطق آسیب دیده سوریه کمک های انسانی از جمله غذا ، دارو و وسایل ضروری رسانده اند.

در اواخر سال 2017 اعلام شد گروهک تروریستی داعش (گروهک ممنوعه در روسیه ) در سوریه با شکست کامل روبرو شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала