ترکیه باید از شر سیستم اس-400 روسی خلاص شود

© Photo / U.S. State Department وزارت خارجه امریکا
 وزارت خارجه امریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا به آنکارا هشدار داد که برای دوری از تحریم ها باید از شر سامانه اس-400 روسی آزاد شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویتر»، وزارت خارجه آمریکا به آنکارا هشدار داد که برای دوری از تحریم ها باید از شر سامانه اس-400 روسی خلاص شود.

نماینده عالیرتبه وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد:«در ترکیه می‌دانند که انتخابی در مقابل آنها قرار دارد و انتخاب برای آنها، خلاص شدن از شر سامانه روسی اس-400 است. در غیراینصورت ترکیه با تحریم هایی روبرو خواهد شد».

قرارداد تهیه جدیدترین سامانه های پدافند هوایی روسی اس-400 روسیه باعث ایجاد بحران در روابط بین ترکیه و ایالات متحده شد. تحویل پدافندها از اواسط ماه ژوئیه آغاز شد، مرحله دوم تحویل در اواسط ماه سپتامبر به اتمام رسید. اردوغان گفت: این سیستم دفاع هوایی در آوریل 2020 به طور کامل عملیاتی خواهد شد.

 نماینده وزارت خارجه آمریکا گفت:«ترکیه از امکان بازگشت به پشت میز مذاکرات در باره ادامه همکاری نظامی با آمریکا برخوردار است. آنها می دانند که برای بازگشت به مذاکرات باید سامانه اس-400 را یا از بین ببرند یا برگردانند و یا بشکلی از شر آن خلاص بشوند».

آمادگی ترکیه برای عملیاتی کردن اس 400 با وجود تحریم های آمریکا - اسپوتنیک ایران
آمادگی ترکیه برای عملیاتی کردن سامانه اس-400 با وجود تحریم های آمریکا

ایالات متحده خواستار آن شد که ترکیه از این معامله خودداری کند و در ازای آن،سامانه های آمریکایی پاتریوت را خریداری کند و تهدید کرد که می تواند فروش هواپیماهای جنگنده F-35 به آنکارا را به تاخیر بیاندازد و حتی قرارداد آنها را لغو کند و همچنین براساس قانون مقابله با مخالفان آمریکا از طریق تحریم ها مجازات هایی را اعمال کند.

سامانه اس400 (Triumf)  از جمله سامانه های جدید پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی «الماس» طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود. 

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 «تریومف» برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала