وزارت امور خارجه ایران: اتحادیه اروپا نباید اغتشاشگران ایرانی را تشویق کند

© Sputnik / Shiva Abshenasدکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران
دکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ایرانی توصیه كردند كه اتحادیه اروپا به تعهدات توافق هسته ای پایبند باشد و تحریک كنندگان نا آرامی در شهرهای ایران را ترغیب نكند، زیرا تهران چنین اقدامی را مداخله در امور داخلی جمهوری تلقی می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، در روز پنجشنبه عباس موسوی سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه ایران بیان داشت: مهمترین نکته ای که در مورد ایران باید مورد توجه قرار گیرد این است که اروپا باید در قبال عدم تحقق تعهدات خود تحت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران و تسهیل در تحریم های آمریکا علیه تهران پاسخگو باشد. در عوض كشورهای اتحادیه اروپا بیش از اندازه مداخله میکنند و از حامیان درگیری و آشوب در شهرهای ایران حمایت می كنند.

حمایت نماینده بریتانیا از استقلال نظارت آژانس بر اجرای برجام - اسپوتنیک ایران
حمایت نماینده بریتانیا از استقلال نظارت آژانس بر اجرای برجام

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به كشورهای اروپایی توصیه كرد: ابتدا مشكلات داخلی خود را حل كنید، كه مربوط به دستگیری های گسترده و افزایش نارضایتی در اروپا می شود.

در اوایل روز پنجشنبه، سخنگوی امور خارجی اتحادیه اروپا از مقامات ایرانی و سازمان های اجرایی قانون خواست تا در رابطه با معترضین و گفتگو با آنها ملایمت داشته و همچنین جریان آزاد اطلاعات و دسترسی کامل به اینترنت را تضمین کنند.

در 15 نوامبر، دستورالعملی در ایران به اجرا در آمد تا قیمت بنزین سه برابر شود. پس از این تصمیم، اعتراضاتی در تعدادی از شهرهای ایران صورت گرفت و درگیری با پلیس رخ داد. معترضین دفاتر بانک ها و پمپ بنزین ها را آتش زدند. شورش در صدها شهر ثبت شد. براساس گزارش رسانه های محلی و غربی، از 12 تا 30 نفر در جریان این شورش ها جان خود را از دست دادند، ده ها نفر مجروح و زخمی شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала