روسیه: شهرک سازی اسرائیل تشدید درگیری اسرائیل و فلسطین است

© Sputnik / Aleksei Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوی رؤسای جمهور آمریکا و اسرائیل درباره ایران و روسیه
گفتگوی رؤسای جمهور آمریکا و اسرائیل درباره ایران و  روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیانیه آمریکا در خصوص اینکه آنها دیگر فعالیت های شهرک سازی اسرائیل را در ساحل غربی رود اردن نقض قوانین بین المللی محسوب نمی کنند، توافق های حاصل شده را از بین می برد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پالیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ضمن سخنرانی در جلسه شورای امنیت این سازمان بیان داشت که چنین اقدامی اوضاع حول درگیری فلسطین و اسرائیل را تشدید می کند.

پیشتر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داده بود که ایالات متحده از بیانیه دولت سابق رئیس آمریکا باراک اوباما امتناع می کند که طبق آن فعالیت شهرک سازی اسرائیل در ساحل غربی رود اردن و اورشلیم شرقی نقض حقوق بین المللی است. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از موضع آمریکا در فعالیت شهرک سازی اسرائیل احساس نگرانی می کند.  

پالیانسکی گفت: «دو روز پیش آمریکا گام دیگری برای از بین بردن کل مجموعه توافق های حاصل شده برداشت. اعلامیه ای منتشر شد که مقامات آمریکایی شهرک سازی اسرائیل در ساحل غربی رود اردن را نقض حقوق بین الملل محسوب نمی کنند.»

وی تاکید کرد: «در عین حال خاطر نشان شده بود که این واقعیتی روی زمین است. برای ما چنین واقعیتی غیر قابل پذیرش  و غیر قانونی است. بر ما واضح و مبرهن است که این گام تنش و درگیری حول اسرائیل و فلسطین را تشدید می کند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала