پنتاگون: ایران به دنبال تثبیت هژمونی خود در خاورمیانه است

© AP Photoپنتاگون: ایران به دنبال تثبیت هژمونی خود در خاورمیانه است
پنتاگون: ایران به دنبال تثبیت هژمونی خود در خاورمیانه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آمریكا با انتشار گزارشی در مورد قدرت نظامی ایران، به تلاش این کشور برای ایجاد هژمونی خود در خاور میانه اشاره کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ایالات متحده گزارشی را در مورد قدرت نظامی ایران منتشر کرد. این گزارش، وظیفه اصلی نیروهای مسلح ایران را در دو زمینه تعریف می کند که شامل بقای رژیم آیت الله از یک طرف و اطمینان از تسلط بر خاورمیانه از طرف دیگر می شود.

به گزارش فارس، در این گزارش آمده است که ایران تهدید اصلی برای منافع آمریکا است. ایرانیان آماده هستند در مقابل حملات با استفاده از تکنولوژی بالا مقاومت کنند و توجه ویژه ای به تاکتیک های نامتقارن دارد.

پيروزى ايران  در جنگ بر سر آينده خاورميانه - اسپوتنیک ایران
پیروزی ایران در جنگ بر سر آینده خاورمیانه

در همین زمینه Military Times، خاطرنشان می کند: " در این مرحله، ایران توانایی محدودی برای مقابله با نیروهای بزرگ مستقر در مرزهای خود دارد. با این حال، رژیم واحدهای نظامی کوچکی را با پشتیبانی پهبادها برای مشارکت درعملیات متحدین خود می فرستد.

توانایی استقرار چنین واحدهایی از جمله از طریق هوا و استقرار آنها در سرتاسر خاورمیانه، تهدیدی برای سربازان آمریکایی در منطقه و نشان دادن تمایل به هژمونی منطقه ای، مغایر با منافع ایالات متحده است."

قدرت موشکی ایران +فیلم - اسپوتنیک ایران
قدرت موشکی ایران + فیلم

در سند وزارت دفاع آمریکا آمده است: " از آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال 2011 ، ایران به طور فزاینده ای وارد درگیری های منطقه ای شده و در وضعیت سوریه، عراق و یمن دخالت می کند." نویسندگان این سند خاطرنشان می كنند كه ایران از موقعیتی كه پس از عقب نشینی نیروهای آمریكا از عراق در سال 2011 ایجاد شده، بهره برده است."

ایران مشاوران نظامی خود را به نقاط بحرانی می فرستد و برایشان اسلحه تهیه می کند. یک ابزار مهم برای نشان دادن قدرت ایران نیروی دریایی آن است. علیرغم مشکلات فنی، رژیم ناوگان های خود را به دریای مدیترانه، به سواحل چین و آفریقای جنوبی می فرستد. ایران همچنین به دنبال ادغام بیشتر در ساختارهای نظامی سازمان ملل است.

این گزارش توجه ویژه ای به پتانسیل موشکی ایران دارد. در این سند آمده است كه برنامه فضایی، به ظاهر صلح آمیز، به ایران اجازه می دهد موشك های بالستیک بین قاره ای را توسعه داده و آزمایش كند. زرادخانه موشکی ایران بزرگترین در منطقه است، اما بر پایه موشک های با برد پایین است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала