کشتی کره جنوبی به دام حوثی‌ها افتاد

© Sputnik / Alexander Vilf دریای سرخ
 دریای سرخ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شناور متعلق به کره جنوبی روز 17 نوامبر توسط حوثی‌های مسلح ضبط شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رنهاپ»،وزارت امورخارجه کره جنوبی اسیر شدن دو شهروند کره جنوبی توسط حوثی‌های یمن را مورد تدیید قرار داد.

سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی که با حوثی‌ها در حال جنگ است در بیانیه‌ای که توسط رسانه های دولتی عربستان سعودی منتشر شد گفت این شناور غروب روز 17 نوامبر بوسیله حوثی های مسلح ضبط شده است. او تعداد خدمه های این کشتی را مشخص نکرد.

واکنش حوثی ها به اظهارت اخیر نتانیاهو - اسپوتنیک ایران
واکنش حوثی ها به اظهارات اخیر نتانیاهو

یک مقام ارشد حوثی ها گفت که نیروهای این گروه یک «شناور مشکوک» را در دریای سرخ توقیف کرده و با خدمه آن به خوبی رفتار می شود. گارد ساحلی یمن درحال بررسی این موضوع است که آیا این شناورمتعلق به کشورهای مهاجم و یا متعلق به کره جنوبی است. در صورتی که متعلق به کره جنوبی باشد پس از تکمیل روند قانونی این شناور آزاد خواهد شد.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی از مارس 2015 در حمایت از دولت یمن که جامعه بین المللی آنرا به رسمیت می شناسد وارد جنگ با حوثی ها شد. شورشیان حوثی از سال 2014 مناطق گسترده ای از خاک یمن از جمله صنعا، پایتخت را تصرف کرده و دولت مجبور شد به نواحی جنوبی کشور عقب نشینی کند.

حوثی های یمن بندرحدیده، بزرگترین بندر تجاری یمن را در کنترل دارند که پایگاه نیروی دریایی این گروه است. در گذشته نیز نیروهای حوثی در آبهای همجوار با سواحل یمن به کشتی ها حمله کرده اند. گذرگاه دریایی باب المندب در دهانه جنوبی دریای سرخ یکی از مسیرهای مهم تردد نفتکش ها در جهان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала