دو کشتی ائتلاف به رهبری عربستان در دست ارتش یمن گرفتار شدند

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisدو کشتی ائتلاف به رهبری عربستان در دست ارتش یمن گرفتار شدند
دو کشتی ائتلاف به رهبری عربستان در دست ارتش یمن گرفتار شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش یمن توانست دو کشتی جنگی ائتلاف به رهبری عربستان را در آب‌های الحدیده توقیف کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبری المیادین، یک منبع نظامی یمنی گفت که ارتش دریایی یمن توانست دو کشتی جنگی متعلق به ائتلاف سعودی را در آب های منطقه ای الحدیده توقیف کنند. اقدام جدید نیروهای یمنی در واکنش به تداوم حملات جنگنده های سعودی به یمن و محاصره این کشور صورت گرفته است.

ائتلاف سعودی نیز در واکنش به این اقدام، با متهم کردن نیروهای انصار الله یمن به ربایش این دو کشتی، مدعی شد که این اقدام تهدیدی برای آزادی دریانوردی بین المللی است و تاکید کرد که به اقدامات قاطع خود برای حفظ امنیت آب های منطقه ای و بین المللی ادامه میدهد.

مناقشات نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و مبارزان حوثی از جنبش شیعه "انصار الله" از سال 2014 ادامه دارد. از مارس 2015، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، از دولت یمن به رهبری عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین المللی حمایت می کند. در دسامبر 2018، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سوئد پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقتنامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش بس در شهر بندری حدیده در کنار دریای سرخ و تحت کنترل سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала