روسیه آماده است جنگنده‌های سو-35 و سو-57 را به ترکیه بفروشد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر جنگنده های سو-57 روسی
جنگنده های سو-57 روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنکارا در خصوص خرید جنگنده‌های روسی باید تصمیم بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی چمزوف ریاست شرکت دولتی «روس‌تخ» اعلام نمود که روسیه آماده است جنگنده‌های سو-35 و سو-57 را به ترکیه بفروشد و آنکارا در خصوص خرید جنگنده‌های روسی باید تصمیم بگیرد.

وی در ادامه گفت:«ما پیشنهاد فروش جنگنده «سو-35» را به ترکیه مطرح کردیم. آنها فعلا در اینباره باید تصمیم بگیرند. وقتی تصمیم خود را به ما اعلام کنند ما برای فروش این جنگنده ها آماده خواهیم بود و بخش صنعت روسیه برای تولید جنگنده‌های سو-57 و سو-35 آماده خواهد بود».

رهگیری هواپیمای آمریکایی توسط جنگنده روسی - اسپوتنیک ایران
رهگیری هواپیماهای آمریکایی و سوئدی توسط سوخوی

چندی پیش، روزنامه «دیلی صباح»، اعلام کرد که ترکیه و روسیه به رسیدن به توافق در رابطه با تحویل 36 جنگنده سو-35 نزدیک شده‌اند. اما وزیر دفاع ترکیه 29 اکتبر اعلام کرد که خبر مربوط به خرید جنگنده روسی توسط ترکیه دور از واقعیت است. ترکیه همچنان در برنامه تولید جنگنده – بمب‌افکن های آمریکایی شرکت دارد و ما خواهان آن هستیم که حقوق ما در این زمینه رعایت شود.

جنگنده چندمنظوره سو-35 نسل 4++، و جنگنده نسل پنجم سو-57  در نمایشگاه هوافضای «ماکس-2019» به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نشان داده شد. آنکارا نیز اعلام کرد که به بررسی احتمال خرید جنگنده‌های روسی «سو-35 و سو-57 »خواهد پرداخت، اگر ترکیه نتواند جنگنده های آمریکایی اف-35 را خریداری کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала