روسیه بمب‌افکن «سو-34 »را صادر می‌کند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه بمب‌افکن «سو-34 »را صادر می‌کند
روسیه بمب‌افکن «سو-34 »را صادر می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت «روس ابرون اکسپورت» روسیه اولین سفارش‌های صادرات بمب افکن نوع سو-34 را دریافت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر میخییف، مدیر عامل شرکت «روس ابرون اکسپورت» در جریان نمایشگاه بین‌المللی هوافضای -2019 دوبی اعلام نمود که شرکت «روس ابرون اکسپورت» روسیه اولین سفارش‌های صادرات بمب افکن نوع صادراتی سو-34 را دریافت کرد.

وی در این خصوص گفت:«کارها در این زمینه ادامه دارند. تعدادی از شرکای ما حتی با این هواپیماهای جنگی پرواز کردند. ما منتظر تصمیم آنها در رابطه با خرید بمب‌افکن های روسی هستیم. کارهای مارکتینگ نیز جریان دارند. سفارش های خرید هواپیماهای جنگی روسیه از طرف شرکا دریافت شده‌اند».

مدیر عامل شرکت «روس ابرون اکسپورت» در خصوص اینکه کدام کشورها بطور مشخص بمب‌افکن های روسی را خریداری خواهند کرد توضیح نداد.

چرا نیمی از جنگنده‌های سوخوی-57 به هوا برخاستند؟ - اسپوتنیک ایران
چرا نیمی از جنگنده‌های سوخوی-57 به هوا برخاستند؟

سو-34  جت جنگنده بمب افکن دوسرنشینه و دوموتوره ساخت سوخو در روسیه است. سوخو-34 برای رخنه مافوق صوت و ارتفاع بالا به فضای هوایی دشمن طراحی شده و قادر به حمل هشت تن انواع موشک و بمب و شلیک از فاصله 250 کیلومتری است. این جنگنده به یک کابین زرهپوش، و پادکارهای پیشرفته مجهز شده و قادر است ضربات ترکش‌های موشک و برخورد مستقیم سلاح‌های کالیبر پائین را تحمل کند. شعاع عملیاتی سوخو-34 با استفاده از تانکرهای سوخت اضافی 1500 کیلومتری است که با سوخت‌گیری هوایی می‌توان آن را ارتقا داد. حداکثر سرعت سوخو-34 حدود 1.8 ماخ است و نیروی محرکه خود را از دو موتور توربوفن سالیوت AL-31FM1 می‌گیرد. این موتورها برای هزار ساعت پرواز قبل از انجام تعمیر طراحی شده‌اند. طراح اصلی سوخو-34 معتقد است که این جنگنده تنومند، مانورپذیر و زرهپوش به یک تانک پرنده شباهت دارد. کابین جادار و زرهپوش خلبان با یک قفس فولادی به ضخامت 17 میلی‌متر در مقابل ترکش‌ها و گلوله‌ها محافظت می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала