آمریکا تحریم های فردو را باز می گرداند

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonآمریکا تحریم ها علیه تأسیسات هسته ای فردو در ایران را بازگرداند
آمریکا تحریم ها علیه تأسیسات هسته ای فردو در ایران را بازگرداند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از بازگردانده شدن تحریم های آمریکا به تاسیسات هسته ای فردو در ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: ایالات متحده معافیت از تحریم ها را برای تأسیسات هسته ای فردو برداشته است.

پمپئو روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: "ایالات متحده معافیت از تحریم تاسیسات هسته ای فردو را از 15 دسامبر سال 2019 برمی دارد."

وی خاطرنشان کرد: چنین تصمیمی در پاسخ به تصمیم مقامات ایرانی بخاطر آغاز کار غنی سازی اورانیوم در فردو گرفته شد. پمپئو تأکید کرد که ایالات متحده معتقد است که مقدار مجاز اورانیوم غنی شده برای ایران باید صفر باشد.

اصلا ایران گام چهارم را برداشت تا اروپایی ها واکنش نشان دهند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اصلا ایران گام چهارم را برداشت تا اروپایی ها واکنش نشان دهند

پیشتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفته بود كه از 6 نوامبر تهران برای چهارمین بار تعهدات خود در برجام را کاهش می دهد و برای غنی سازی اورانیوم، تزریق گاز به سانتریفوژها در تأسیسات هسته‌ای فردو را آغاز خواهد کرد. وی در این رابطه گفته بود به سازمان انرژی اتمی می‌گویم که گام چهارم کاهش تعهدات برجامی را بردارند. البته پیشاپیش به 4+1 اعلام می‌کنم که فعالیت ما با نظارت آژانس انرژی اتمی خواهد بود.

تهران در سالگرد خروج آمریکا از توافقنامه برنامه هسته ای ایران تعدادی از محدودیت های هسته ای را کنار گذاشت- واشنگتن از برجام در 8 مه 2018 خارج شده بود، تهران دقیقاً یک سال بعد به این خروج پاسخ داد که مقامات ایران آن را صبر استراتژیک این کشور می نامند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала