پرداخت کمک‌های معیشتی دولت ایران از فردا آغاز می‌شود

© AP Photo / Iranian Presidency Officeپرداخت کمک‌های معیشتی دولت ایران از فردا آغاز می‌شود
پرداخت کمک‌های معیشتی دولت ایران از فردا آغاز می‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به دستور رئیس جمهور ایران نخستین مرحله از کمک‌های معیشتی فردا به حساب مردم واریز می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای ایران، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به حوادث سه روز گذشته اظهار داشت: اساس و هدف دولت در طرح حمایت معیشتی، کمک به خانوارهای متوسط و کم درآمد است که در شرایط تحریم اقتصادی، به لحاظ معیشتی تحت فشار هستند.

موج استعفا در بین نمایندگان مجلس ایران - اسپوتنیک ایران
موج استعفا در بین نمایندگان مجلس ایران

رئیس جمهور ایران ادامه داد: برای این کار سه راه بیشتر نداریم، یا باید مالیات مردم را افزایش دهیم و از محل درآمد حاصل از آن پرداخت‌ها را انجام دهیم، یا باید نفت بیشتری صادر کنیم و از محل آن این هزینه‌ها را تامین کنیم و یا باید از یارانه‌ها بکاهیم و از محل آن به خود مردم نیازمند برگردانیم.

وی در ادامه در خصوص سه راه پیش روی دولت افزود: فروش نفت ما با محدودیت هایی مواجه است و اگر محدودیت هم نداشتیم، پول نفت برای اینگونه مصارف مناسب نیست، در سال ۱۳۹۰ ما ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم اما امروز شرایط متفاوت است. میزان اخذ مالیات را هم بخاطر شرایط اقتصادی جامعه نمی توانیم زیاد افزایش دهیم و دریافت مالیات از مردم باید متعادل باشد.

روحانی با اشاره به خودکفایی ایران در بنزین در سال ۹۸ تصریح نمود: مصرف بنزین در سال گذشته و اوایل امسال رو به فزونی گرفت و به طور متوسط  ۹.۷ درصد رشد کرد، و مصرف روزانه ما امسال ۹۷ میلیون لیتر بود که اگر همین روند ادامه داشته باشد  در سال هزار و چهارصد ما مجددا وارد کننده بنزین می‌شدیم.

گفتنی است تجمعات اعتراض‌ آمیز اخیر در ایران زمانی آغاز شد که دولت این کشور قیمت آزاد بنزین را سه برابر کرد. قیمت بنزین آزاد که پیش از این هزار تومان بود اکنون به سه هزار تومان رسیده است. این اعتراض‌ها از شامگاه جمعه آغاز شد و چندین شهر ایران شاهد برپایی تجمعات اعتراض آمیز بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала