کشته شدن یک مامور انتظامی در جریان اعتراضات ایران

© Sputnik / Somayeh Pasandideکشته شدن یک مامور انتظامی در جریان اعتراضات ایران
کشته شدن یک مامور انتظامی در جریان اعتراضات ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حمله معترضین و اغتشاشگران به یک پاسگاه در ایران، یک مامور کلانتری کشته شده.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری پلیس ایران، سردار علی‌اکبر جاویدان اظهار داشت: در جریان ناآرامی‌های روز گذشته (شنبه) در کرمانشاه، عده‌ای از اغتشاشگران که مسلح نیز بودند به سمت کلانتری 24 الهیه هجوم برده و قصد تصرف این کلانتری را داشتند. سرگرد ایرج جواهری برای حفظ مقر پلیس به دفاع در برابر مهاجمان پرداخت، اما مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: وی بعد از مجروح شدن بلافاصله به مراکز درمانی انتقال یافت، اما حوالی ساعت 2 بامداد امروز (یکشنبه 26 آبان‌ماه) به علت جراحات وارده جان باخت.

جاویدان با تسلیت درگذشت سرگرد ایرج جواهری به خانواده و همکارانش، اظهار داشت: ماموران پلیس برای تامین امنیت جامعه و مردم حتی از جان خود نیز دریغ نکرده و با همه وجود در راه آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی مبارزه می‌کنند و قاطعانه در برابر افرادی که به دنبال آشوب و ناامنی در سطح جامعه باشند، ایستاده و اجازه نخواهد داد این عده معدود سبب بی‌نظمی و هرج و مرج شوند.

40 نفر در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در ایران بازداشت شدند - اسپوتنیک ایران
40 نفر در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در ایران بازداشت شدند

تجمعات اعتراض‌ آمیز اخیر در ایران زمانی شروع شده که دولت این کشور قیمت آزاد بنزین را سه برابر کرد. قیمت بنزین آزاد که قبلا 1000 تومان بوده اکنون به سه هزار تومان رسیده است. این اعتراض‌ها از شامگاه جمعه آغاز شد و چندین شهر ایران شاهد برپایی تجمعات اعتراض آمیز بودند.

وزارت اطلاعات ایران با صدور بیانیه‌ای درباره تجمعات اعتراضی اخیر که پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت بوجود آمده است، اعلام کرد: عوامل اصلی اغتشاشات دو روز گذشته شناسایی و اقدام مناسب در حال انجام است.

متن بیانیه وزارت اطلاعات به شرح زیر است: 

با توجه به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری مد ظله العالی در خصوص مسائل پیش آمده پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، به آگاهی ملت شهید پرور می رساند: این وزارت خانه ضمن نصب العین قرار دادن منویات معظم له و توجه دادن همه مسئولین امر به وظایف خود، برخورد با اشرار را وظیفه خود می داند و  با هرگونه عوامل ناامنی و برهم زدن امنیت و آرامش ملت شریف، برخورد قاطع می نماید.

جمع آوری امضا برای استیضاح رئیس مجلس ایران - اسپوتنیک ایران
جمع آوری امضا برای استیضاح رئیس مجلس ایران

ضمناً، عوامل  اصلی اغتشاشات دو روز گذشته شناسایی و اقدام مناسب در حال انجام است که نتیجه آن، متعاقباً به آگاهی ملت شریف خواهد رسید.

یقیناً دشمنان دلبسته به این اغتشاشات همچون گذشته دستاوردی جز شرمندگی و سرافکندگی نخواهند داشت. برقراری امنیت و آرامش مردم شریف و ملت عزیز ایران را وظیفه دینی و ملی خویش می دانیم و به رهبر فرزانه و مردم سربلند کشور اطمینان می دهیم که در این راه از هیچگونه مجاهدتی دریغ نخواهیم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала