همتی: تاثیر افزایش قیمت بنزین بر تورم در حدود 4 درصد خواهد بود

© Sputnik / Pouya Mamaghani همتی: تاثیر افزایش قیمت بنزین بر تورم در حدود 4 درصد خواهد بود
همتی: تاثیر افزایش قیمت بنزین بر تورم در حدود 4 درصد خواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس بانک مرکزی ایران افزایش قیمت دلار در بازار ارز آزاد را تحت تاثیر تقاضای فصلی ارز، عوامل سیاسی و نیز افزایش قیمت بنزین دانست.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران اظهار داشت که تاثیر افزایش قیمت بنزین بر تورم در حدود 4 درصد در سال خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی در اینستاگرام خود نوشت:متوسط نرخ دلار در بازار آزاد در سه ماه گذشته با ثبات نسبی، معادل 11400 تومان بوده است. محاسبات اداره بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد که تاثیر افزایش امروز قیمت بنزین در تورم در حدود 4 درصد در سال خواهد بود.

همتی در ادامه افزود: در این چند روز، تحت تاثیر انتظارات ناشی از تقاضای فصلی ارز، عوامل سیاسی و نیز اخبار افزایش قیمت بنزین، در مقایسه با نرخ میانگین سه ماه گذشته، افزایش قیمت دلار در بازار ارز آزاد حدود 3 درصد بوده است.

رئیس بانک مرکزی ایران تصریح کرد: اگر همانطور که قبلا تاکید کردم، وضعیت مطلوب ذخار ارزی بانک مرکزی و نیز مازاد عرضه نسبت به تقاضا ارز در بخض اسکناس و حواله را هم در نظر بگیریم، نظریه بالا بودن ریسک سرمایه گذاری ارز همچنان پابرجا خواهد بود. نرخ فعلی ارز تحت تاثیر بیش جهش قبلی ناشی از عوامل انتظاری و تداوم تحریم ها بوده و از پشتوانه عوامل بنیانی برخوردار نیست.

View this post on Instagram

A post shared by عبدالناصر همتی (@abdolnaser_hemmati) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала