سوریه می خواهد از آمریکا تقاضای غرامت کند

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر نامه بشار اسد به رهبر کره شمالی
نامه بشار اسد به  رهبر کره شمالی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با خبرنگاران روس اعلام کرد دمشق مسئله سرقت نفت خود را در سازمان ملل مطرح کرده و تقاضای غرامت خواهد نمود.

به گزارش اسپوتنیک، اسد گفت:" البته این طبیعی است اما طوری که شما و بسیاری از جهانیان می دانند، سازمان ملل وجود ندارد چون حقوق بین الملل وجود ندارد. همه شکایات تقدیمی به  سازمان ملل در قفسه ها (بدون رسیدگی) مانده اند چون این شبه دولتی است که گروه های جنایتکار متکی بر اصل زور آنرا اداره می کنند".

رئیس جمهور سوریه افزود:" اکنون ما در دنیای شبیه جنگل زندگی می کنیم که اکنون به دنیای قبل از جنگ جهانی دوم نه بعد از آن شباهت دارد. به این دلیل ما شکواییه ها را ارسال خواهیم کرد اما آنها (بدون رسیدگی) در قفسه ها خواهند ماند".

حدود ۹۰ درصد ذخایر نفتی سوریه در شرق رود فرات متمرکز شده است، منطقه‌ای که قبلاً دژ و منبع اصلی درآمد تروریست‌های داعش بود و اکنون عمدتاً توسط نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) کنترل می‌شود.

دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد واشنگتن برای «محافظت از نفت» سوریه، تعداد محدودی نظامی را در شمال این کشور حفظ می‌کند. وی گفته بود که ما از نفت محافظت کرده‌ایم و بنابراین، شمار کمی از نیروهای آمریکایی در مناطقی که در آنها نفت وجود دارند باقی خواهند ماند و ما از این مناطق حراست خواهیم کرد و در آینده تصمیم می‌گیریم که با آن چکار کنیم». ترامپ همچنین گفت که نفت را دوست دارد و نفت سوریه را عرضه خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است  که آمریکا ماهانه 30 میلیون دلار از نفت سوریه را به خارج از این کشور قاچاق می‌کند.

دمشق،  خودمختاری کردها و  نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) ، شاخنه نظامی آن در مناطق شمال شرقی این کشور را  به رسمیت نمی شناسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала