جایگزین فیسبوک و توئیتر ساخته شد

CC0 / Pixabay / جایگزین فیسبوک و توئیتر ساخته شد
جایگزین فیسبوک و توئیتر ساخته شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از اعضای سازنده ویکی پدیا یک شبکه اجتماعی ساخته که جایگزین فیسبوک و توئیتر شود. این سرویس برای مبارزه با اخبار جعلی فعالیت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از انگجت، جیمی ولز یکی از تاسیس کنندگان ویکی پدیا یک سایت آنلاین به نام ویکی تریبیون را برای مقابله با اخبار جعلی و دسترسی به اخبار درست توسط شهروند خبرنگاران حدود دو سال قبل راه اندازی کرد. اما ویکی تریبیون فراگیر نشد. اکنون ولز می خواهد یک شبکه اجتماعی و اشتراک اخبار به نام WT:Scocial بسازد. او امیدوار است که این وب سایت بتواند به جایگزینی برای فیسبوک و توئیتر تبدیل شود.

WT:Scocial هم مانند فیسبوک و توئیتر به کاربران اجازه می دهد تا اخبار و اطلاعات را به اشتراک بگذراند. اما به جای تبلیغات با کمک های مالی سرمایه خود را خواهد چرخاند. وی در این رابطه می گوید: مدل تجاری شرکت های شبکه اجتماعی کاملا حالت تبلیغاتی در آن مشهود است و این به مشکلی بری کاربران بدل شده است. چونکه در این میان محتوای با کیفیت اندک برنده اصلی خواهد بود.

برخلاف فیسبوک و توئیتر که از الگوریتم های مختلف پست هایی با بیشترین میزان کامنت یا لایک در بالای صفحه قرار می گیرند، WT:Scocial جدیدترین لینک ها را بالای صفحه نمایش می دهد. حتی ممکن است گزینه upvote در آینده به این سرویس اضافه شود.

همچنین WT:Scocial از کسب وکارهای کوچک نیز پشتیبانی می کند. WT:Scocial به کاربر اطمینان می دهد  فضایی را ایجاد کند که عاملان مخرب حذف شوند.

عضویت در این سرویس رایگان خواهد بود اما درحال حاضر نام فرد باید در فهرست انتظار ثبت گردد، یا به سرویس کمک مالی کند یا دوستانش فرد را دعوت کند. این سرویس که یک ماه از عمر آن می گذرد حدود ۵۰ هزار کاربر تا کنون دریافت کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала