آمریکا مصر را هم به تحریم تهدید می کند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا مصر را هم به تحریم تهدید می کند
آمریکا مصر را هم به تحریم تهدید می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون و وزارت خارجه امریکا در نامه مشترک خود درباره خطر اعمال تحریم ها در صورت خریداری جنگنده های روسی سوخو ـ 35 به مقامات مصر هشدار داده اند.

به گزارش اسپوتنیک ، روزنامه وال استریت ژورنال ضمن  اعلام این خبر می نویسد در نامه ارسالی از سوی مایک پمپئو، وزیر خارجه و مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا تلاش شده وزیر دفاع مصر به لغو معامله برای خریداری  سوخو ـ 35 قانع شود.

در متن این نامه گفته شده:"معامله بزرگ جدید با روسیه دستکم مبادله اطلاعات نظامی با آمریکا و کمک نظامی آمریکا به مصر را با دشواری مواجه خواهد کرد" و همچنین به اعمال تحریم ها تهدید می شود.

در مطلب منتشره در روزنامه وال استریت ژورنال همچنین خاطرنشان می شود مقامات پنتاگون همزمان با بازدید سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه از قاهره، شخصاً درباره عواقب معامله با روسیه به فرمانده نیروی هوایی مصر هشدار داده اند.

су-35 - اسپوتنیک ایران
جنگنده روسی چند منظوره سوخو ـ 35 اس (ویدئو)

خبر امضای قرارداد روسیه و مصر درباره تحویل جنگنده های سوخو ـ 35 به قاهره در ماه آوریل منتشر شد اما رسماً مورد تأئید قرار نگرفت. .  توافقنامه مربوطه که  تحویل بیش از 20 فروند از این جنگنده ها و تسلیحات هوایی متعلق به آنها  به مبلغ حدود دو میلیارد دلار را در نظر می گیرد، در اواخر 2018 اعتبار یافته و قرار است اجرای آن در دوره سالهای 2020 و 2021 آغاز شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала