دولت ترامپ در حال عقب‌نشینی و ایران قدرتمندتر شد

اشتراک
نشریه آمریکایی "فارن آفرز" بر قدرت ایران در منطقه و عقب نشینی سیاست های ترامپ در رابطه با فشار حداکثری بر ایران اشاره کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصاد نیوز، نشریه آمریکایی "فارن آفرز" تصریح کرد مقاومت ایران در برابر فشار حداکثری واشنگتن مؤثر واقع شده و در حالی که دولت ترامپ در حال عقب‌نشینی است، ایران قدرتمندتر شده است. 


اعلام تمدید تحریم های یکساله آمریکا علیه ایران
 - اسپوتنیک ایران
اعلام تمدید تحریم های یکساله آمریکا علیه ایران

اقتصادنیوز به نقل از کیهان؛ فارن افرز می‌نویسد: سال گذشته دولت ترامپ با ایجاد کمپین «اعمال فشار حداکثری» علیه ایران، باعث شد که برخی هشدار بدهند که تحریم‌ها اقتصاد ایران را به قعر «مارپیچ مرگ» می‌فرستد و تهران را به انتخاب بین تسلیم یا فروپاشی وامی‌دارد. هیچکدام از این پیش‌بینی‌ها تحقق نیافت. در مقابل، ایران اکنون از ثبات اقتصادی و موقعیت منطقه‌ای خود اطمینان دارد و انتظار می‌رود که ایران، به پیشروی در مسیر فعلی ادامه دهد: ایران به زجر‌ دادن بازار نفت ادامه خواهد داد و در عین حال، اقتصاد غیرنفتی خود را تقویت خواهد کرد و همچنین برنامه هسته‌ای خود را توسعه خواهد داد و همچنان از مذاکره با آمریکا سر باز خواهد زد.

پس از خروج آمریکا از برجام، دولت‌های اروپایی نمی‌خواستند از تجارت با ایران چندان حمایت کنند و صادرات نفت ایران کاهش یافت. دولت ترامپ از این آمار به‌عنوان اثبات موفقیت تحریم‌ها استفاده می‌کند. اما دیگر نشانه‌ها از این مسئله حکایت دارد که اقتصاد ایران به سمت ثبات پیش می‌رود.

از جمله اهداف کمپین اعمال فشار حداکثری ایالات متحده، افزایش هزینه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران بود؛ اما به‌نظر می‌رسد ایران در حالی وارد دومین سال تحت فشار تحریم‌ها شده که موقعیت منطقه‌ای قدرتمندتری دارد. دولت ترامپ ماه گذشته متحدان خود را در سوریه تنها گذاشت و عقب‌نشینی کرد. ترامپ ممکن است موضع دفاعی در منطقه را تقویت کند، اما جرأت درگیری در جنگ را ندارد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала