کشتی جاسوسی اسرار آمیز روسی در سواحل آمریکا

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر کشتی جاسوسی اسرار آمیز روسی در سواحل آمریکا
کشتی جاسوسی اسرار آمیز روسی در سواحل آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیمای روسی "یانتار" در سواحل آمریکای شمالی مشاهده شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Forbes، براساس این نشریه، حدود یک ماه پیش، یانتار بندر خانگی را در قطب شمال ترک کرد و از دید ناپدید شد. ردیابی دوباره آن در 8 نوامبر تنها امکان پذیر شد، کشتی به طور غیر منتظره ای در دریای کارائیب در نزدیکی ترینیداد و توباگو ظاهر شد. 10 نوامبر، دوباره به دریای آزاد حرکت کرد.

طبق گفته نشریه Forbes، یانتار یک کشتی جاسوسی محسوب می شود، زیرا بارها و بارها در نزدیکی کابل های ارتباطی زیر دریا مشاهده شده است. به نقل منبع موجود در ناوگان که با اوضاع و احوال آشنا است، با انتشار این توضیحات بیان کرد: در غرب آنها گمان می کنند که کشتی روسی می تواند وسایل جاسوسی ارتباطاتی را زیر آب قرار دهد.

Forbes می نویسد چنین شک و تردیدهایی با این واقعیت تقویت می شود که یانتار به کلیه تجهیزات لازم برای کار در بستر دریا مجهز شده است. به طور خاص، می تواند وسیله نقلیه ای در اعماق دریا را حمل کند و دو سیستم کنترل متفاوت برای آن دارد. بنابراین، کشتی حتی می تواند به کابل هایی که در اعماق دریا قرار دارند برسد و از این رو به خوبی محافظت می شود.

وظایفی که یانتار با آن روبرو است دقیقاً مشخص نیست، با این حال، این نشریه می گوید که به عنوان یک کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیما در نیروی دریایی روسیه گنجانده شده است.

پیش از این، یک کشتی روسی در منطقه دریای نروژ نیز مشاهده شده بود، جایی که زیردریایی هسته ای کامسامولتس غرق شد و در محل سقوط جنگنده های روسی در سواحل سوریه نیز در جستجوی زیردریایی آرژانتینی سان خوان در سال 2017 شرکت کرد. غالباً، مأموریت های یانتار دقیقاً در مکان هایی که کابل های ارتباطی از آن عبور می کنند صورت می گرفته است.

مشخص است که یانتار تحت مدیریت اداره اصلی تحقیقاتی آبهای عمیق است که گاهی اوقات بعنوان "ناوگان مخفی" روسیه نیز خوانده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала