پد بهداشتی که خون قاعدگی را چک می‌کند +عکس

© Fotolia / Viacheslav Iakobchukپد بهداشتی که خون پریودی را چک می‌کند +عکس
پد بهداشتی که خون پریودی را چک می‌کند +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ساخت پد بهداشتی با امکان آنالیز خون قاعدگی که حاوی طیف گسترده‌ای از داده‌های بهداشتی ویژه است، برای تشخیص زودرس و فراهم آوردن مدیریت بیماری‌ها.

به گزارش اسپوتنیک، یک استارتاپ در آمریکا، پد‌ بهداشتی منحصر به فردی با نام کیو-پد ساخته است که خون قاعدگی را برای تجزیه و تحلیل پزشکی، بر روی نواری که درون آن است ضبط و حفظ می‌کند و با ارسال آن به آزمایشگاه، نتایجش را بر روی گوشی شخص نشان می‌دهد. این پدها می‌توانند نشانگرهای زیستی مانند هورمون‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی، HR-HPV، سرطان و سایر نشانگرهای بیماری را تشخیص دهند. از مزایای این پدها عدم نیاز به نمونه‌دهی، به راحتی و با آسایش در خانه، اطلاعات بهداشتی فرد در گوشی او قابل مشاهده است و قبض پزشکی آن گران نخواهد بود. شرکت ارائه‌دهنده Qurasense و با مدیریت بانوی جوان ایرانی به نام سارا ناصری می‌باشد.

View this post on Instagram

A post shared by توئیتر فارسی (@twiit.farsi) on

کاربران این ایده را بسیار جالب، حیرت‌انگیز و مفید می‌دانند. آنها عقیده دارند در صورتی که استفاده از این پدها رایج شود، بسیاری از بیماری‌ها به موقع تشخیص و درمان می‌شوند. برخی کاربران عنوان می‌کنند در هر کجا که برای مردم ارزش و احترام قائل شوند برای سلامت جامعه‌شان نیز تلاش خواهد شد. این کاربران عنوان می‌کنند بیشتر استارتاپ‌ها در ایران خدماتی هستند. آنها با تصور اینکه اگر این نوآوری در ایران صورت می‌گرفت، عنوان می‌کنند بدون شک علما با آن مخالفت خواهند کرد و به علت برهم زدن امنیت فکری و احساسی جامعه ضمن محکوم کردن، آن را حرام اعلام می‌کردند.

View this post on Instagram

A post shared by Mr. Pers (@mister.pers) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала