کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه می‌شود

© Photo / tasnimکاظم جلالی
کاظم جلالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاظم جلالی از نمایندگی مجلس استعفا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس شورای اسلامی با تقاضای استعفای کاظم جلالی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به منظور تصدی سفارت ایران در روسیه با 146 رأی موافق، 58 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

مطابق ماده90 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هر نماینده که اعتبارنامه او به تصویب رسیده است مى‏ تواند از مقام نمایندگى استعفا دهد. پذیرش استعفا موکول به تصویب مجلس است.

لاریجانی پس از اعلام نتایج آرای استعفای نماینده مردم تهران، گفت: برای آقای کاظم جلالی آرزوی توفیق می کنم زیرا ایشان در قوه مقننه زحمات زیادی کشیدند. وی از نمایندگان فعال بود و در مرکز پژوهش های مجلس زحمات زیادی را متحمل شد. با توجه به اهمیت روابط راهبردی ایران و روسیه امیدواریم آقای جلالی در مدیریت جدید سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو نقش موثری در پیشبرد اهداف بلند دو کشور ایفا کند».

سفارت آمریکا در تهران - اسپوتنیک ایران
سالروز تسخیر سفارت آمریکا

کاظم جلالی  پیشتر در خصوص همکاری ایران و روسیه گفته بود:«همانگونه که روس ها نیروگاه شماره یک بوشهر را به اتمام رساندند از این ظرفیت برخوردار هستند که چند نیروگاه دیگر ایران را بسازند.

این مقوله بسیار مهمی است که جمهوری اسلامی ایران برنامه استفاده صلح امیز از انرژی هسته ای را پیگیری کند؛ همانگونه که روس ها نیروگاه شماره یک را به اتمام رساندند از این ظرفیت برخوردار هستند که چند نیروگاه دیگر ایران را بسازند.

ما نیازمند این هستیم که از نیروگاه هسته ای برای تولید برق به خوبی استفاده کنیم و با توجه به اینکه کشوری هستیم که به دلیل گسترش صنایع در کشورمان نیازمان به برق در حال افزایش است و این فرصت را داریم که برق را به سایر کشورها صادر کنیم، طبعا حق ماست که از انرژی صلح امیز هسته ای در بخش نیروگاهی استفاده کنیم که این مهم الحمدالله با حضور مسئولین سازمان انرژی هسته ای ایران و روسیه کلنگ زنی شد و امیدواریم به سرعت پیش برود».

جلالی در  پاسخ به این سوال که چه زمانی برای آغاز ماموریت خود به روسیه خواهد رفت، گفت: «فعلا در حال ملاقات و هماهنگی داخل هستم و جناب آقای سنایی نیز در حال برنامه های خداحافطی در روسیه است. فکر می کنم انشاالله در نیمه دوم ماه آینده در محل نمایندگی جمهوری اسلامی در روسیه مستقر خواهم شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала