جایی که آمریکا فناوری های جنگ هیبریدی را بهبود بخشید

© Sputnik / Sergey Guneevجایی که آمریکا فناوری های جنگ هیبریدی را بهبود بخشید
جایی که آمریکا فناوری های جنگ هیبریدی را بهبود بخشید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر شورای امنیت روسیه گفت: خاورمیانه سالها است که زمین آموزشی برای ایالات متحده است که واشنگتن روشهای جنگ ترکیبی خود را در آن آزمایش کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه در مقاله خود با عنوان "امنیت روسیه در دنیای مدرن" در "راسیسکایا گازتا" خاطرنشان کرد: بسیاری از رویکردها و استراتژی هایی که امروز واشنگتن در تلاش است تا در سطح جهانی آنها را ارتقاء دهد، قبلاً در مناطقی جداگانه، به ویژه در خاورمیانه، اساساً به زمین آزمایشی ژئوپلیتیک آمریکا تبدیل شده بود.

دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه اضافه کرد: در خاورمیانه بود که فناوری های هرج و مرج کنترل شده و جنگ های ترکیبی ابتدا بطور گسترده ای به کار گرفته شدند و بعد به شکل امروزه تکامل پیدا کردند.

به گفته پاتروشف، بارزترین نمونه کاربرد آنها عملیاتی برای از بین بردن رژیم های صدام حسین در عراق، معمر قذافی در لیبی، تلاش برای سرنگونی بشار اسد در سوریه و همچنین وقایع بهار عربی است. این اقدامات منجر به افزایش بی سابقه ی تروریسم بین المللی و افراط گرایی اسلامی شده است.

وی افزود که مبارزه علیه تروریسم توسط ایالات متحده و متحدان آن برای پیشبرد منافع و اولویت های خودشان استفاده می شود. بنابراین، ما می بینیم که چگونه آمریکایی ها کشورهای مستقل را، به مفهوم مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز تحمیل می کنند، که نه تنها چارچوب قانونی ضد تروریسم سازمان ملل را نادیده می گیرد، بلکه اجازه مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را به بهانه حمایت از جامعه مدنی در مواجهه با رژیم های استبدادی می دهد، گسترش رادیکالیزه دلیل اصلی است.

دبیر شورای امنیت افزود: در همین زمان، زیر پرچم مبارزه با گسترش فعالیت های تروریستی، ایالات متحده و متحدانش حضور نظامی خود را در مناطق مختلف جهان افزایش می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала