بشار اسد: غارت میادین نفتی سوریه، نمونه ای بارز از سیاست آمریکاست

© AP Photo / SANAبشار اسد: غارت میادین نفتی سوریه، نمونه بارز سیاست آمریکاست
بشار اسد: غارت میادین نفتی سوریه، نمونه بارز سیاست آمریکاست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور سوریه اعلام کرد؛ آمریکا در حال غارت میادین نفتی سوریه است و این یک نمونه بارز از سیاست این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه گفت: آمریکا در حال غارت میادین نفتی سوریه است و این یک نمونه بارز از سیاست این کشور، یعنی تصاحب منابع و حقوق دیگران، است.

اسد: غرب تلاش می کند تا بر مردم سوریه تاثیر بگذارد - اسپوتنیک ایران
اسد: غرب تلاش می کند تا بر مردم سوریه تاثیر بگذارد

رئیس جمهور سوریه افزود: حدود 90 درصد از نفت سوریه در سواحل شرقی رود فرات متمرکز شده است که پیش از این منبع اصلی درآمد تروریست های داعش* بود و اکنون عمدتا تحت کنترل متحدان آمریکا، نیروهای کرد دموکرات کرد سوریه است.

پیش از این رات هافمن، سخنگوی پنتاگون اطمینان داد که درآمد حاصل از نفت سوریه در اختیار نیروهای کرد دموکراتیک سوریه قرار می گیرد نه آمریکا.

بشار اسد گفت: قطعا ما و تمامی مردم سوریه ناراضی هستیم. این واقعا یک غارت است و نظم و حقوق بین المللی اعمال نمی شود و اگر بخواهیم روشن و صریح بگوییم، این موضوع جدیدی نیست و تنها به زمان جنگ برنمی گردد.  

رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد: آمریكایی ها همواره تلاش می كنند كه به هر روشی كشورهای دیگر را غارت كنند، نه تنها نفت، پول و منابع مالی، بلكه حقوق سیاسی و سایر حقوق را نیز از آنها می گیرند.

بشار اسد ادامه داد: این نقش تاریخی آنها حداقل پس از پایان جنگ جهانی دوم است. بنابراین هیچ چیز جدیدی در اینجا وجود ندارد و به نظر نمی رسد موضوع عجیب یا بی ربط با سیاست های پیشین آنها باشد و تنها در زمان های مختلف، آمریکا شکل جدیدی به خود می گیرد. در این مورد، غارت میادین نفتی عجیب ترین نمونه عملی سیاست آمریکا، یعنی تصرف حقوق سایر افراد است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала