ابراز نگرانی وزرای کشورهای اروپایی از برنامه اتمی ایران

© Sputnik / Pavel Lisitsynابراز نگرانی وزرای کشورهای اروپایی از برنامه اتمی ایران
ابراز نگرانی وزرای کشورهای اروپایی از برنامه اتمی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزرای امور خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان از بیانیه های اخیر ایران در رابطه با غنی سازی اورانیوم با ابراز نگرانی زیاد بیانیه مشترکی اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) و نماینده عالی اتحادیه اروپا، چنین آمده است: ما وزیران خارجه از بیانیه های صادر شده اخیر ایران، مبنی بر راه اندازی مجدد غنی سازی اورانیوم در تاسیسات فوردو که در گزارش سازمان انرژی اتمی در 11 نوامبر ذکر شد به شدت ابراز نگرانی می کنیم.

پیامد های خروج از برجام - اسپوتنیک ایران
پیامد های خروج از برجام

این یادداشت می گوید: اقدامات ایران مغایر با مفاد قانون برجام برای فوردو است و عواقب بالقوه خطرناکی را از نظر گسترش فعالیت های هسته ای به همراه خواهد داشت. اینها شواهد ناگوار تسریع در عدم پذیرش ایران از تعهدات خود تحت برجام هستند. ما از ایران می خواهیم كه تمام اقدامات خلاف برجام، از جمله ذخایر كمی بیش از حد مجاز اورانیوم غنی شده و میزان بیش از حد قابل قبول غنی سازی و همچنین عدم رعایت محدودیت های تحقیقات هسته ای مقرر توسط برجام و توسعه دیگر فعالیت ها را كنار بگذارد.

وزرای خارجه بر اهمیت اجرای كامل برجام توسط همه طرفین و ابراز عزم و اراده برای ادامه همه تلاش ها برای حفظ توافق نامه ای كه در خدمت منافع همگان باشد تأكید می كنند.

در این اطلاعیه آمده است: ایران باید فوراً به تعهدات خود تحت برجام عمل کند. ما همچنین ایران را ترغیب می کنیم تا به طور کامل با آژانس بین المللی انرژی هسته ای در قالب برجام و مطابق تمام تعهدات خود همکاری کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала