وزیر خارجه آلمان: ایران باید به تعهدات خود در برجام بازگردد

© REUTERS / Thaier al-Sudaniوزیر خارجه آلمان: می توانیم از مکانیسم ماشه علیه ایران استفاده کنیم
وزیر خارجه آلمان: می توانیم از مکانیسم ماشه علیه ایران استفاده کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان ضمن اشاره به تمایل اتحادیه اروپا به حفظ برجام اعلام کرد که ایران باید به تعهدات خود در قالب توافق هسته ای برگردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، وزیر خارجه آلمان هایکو ماس در حاشیه نشست شورای سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: " ما به حفظ توافق هسته ای  با ایران تمایل داریم. برای این منظور، ایران باید پایبندی خود را به توافق ادامه دهد. در غیر این صورت، ما تمام سازوکارهایی را که در توافق وجود دارد در دسترس خواهیم داشت."

ایران، استفاده از مکانیزم اسنپ بک علیه ایران را ناممکن خواند - اسپوتنیک ایران
ایران، استفاده از مکانیزم "اسنپ بک" علیه ایران را ناممکن خواند

به نظر می رسد منظور ماس از ساز و کارهای موجود، " مکانیسم ماشه" برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران باشد. پیشتر معاون وزبر خارجه ایران، عباس عراقچی، هشدار داده بود که مکانیزم ماشه یا اسنپ بک، خط قرمز ایران است.

عراقچی در این زمینه اعلام کرده بود: " در خصوص «اسنپ‌بک» من فکر می‌کنم کاملا برای تمام مشارکت‌کنندگان در برجام شفاف ساخته‌ایم که اسنپ‌بک و بازگشت قطعنامه‌های قبلی خط قرمز ایران است. اگر پاداش ایران پس از این همه تعامل و مذاکره و همکاری با آژانس این باشد که دوباره تحت فصل هفتم منشور ملل  قرار گیرد، این به‌معنای آن است که دکترین هسته‌ای ما اشتباه بوده است و ما باید سیاست و دکترین هسته‌ای خود را مورد بازبینی و بررسی مجدد قرار دهیم."

لازم به ذکر است که شورای وزیران اتحادیه اروپا، روز دوشنبه، 11 نوامبر در نشست دو روزه‌ای با محوریت مسئله ایران و تحولات غرب آسیا در پایتخت بلژیک گردهم آمده اند و این اولین نشست این شورا پس از اعلام گام چهارم کاهش تعهدات ایران در قالب توافق هسته ای می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала