سردار جلالی: حملات سایبری ‌آمریکا را خنثی کردیم

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر حملات سایبری ‌آمریکا را خنثی کردیم
حملات سایبری ‌آمریکا را خنثی کردیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در مقابله با حملات سایبری سه لایه وجود دارد که یک لایه آن لایه ایمنی است .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر‌عامل در مورد حمله سایبری به تأسیسات هسته‌ای، اعلام داشت  حملات سایبری ‌آمریکا را خنثی کردیم.

وی در این خصوص اظهار داشت:« در مورد آخرین اقدامات ایران در حوزه مقابله با جنگ سایبری، سه لایه وجود دارد که یک لایه آن لایه ایمنی است که در دستگاه‌های اجرایی با توجه به وظایفی که هر دستگاه نسبت به ایمنی زیرساختی خود دارد باید به آن عمل کند.

سطح دوم سطوح امنیتی است که شامل امنیت سایبری و امنیت فیزیکی است که باید توسط دستگاه‌ها کنترل شود. وزارت اطلاعات در حوزه امنیت پنهان و نیروی انتظامی در  حوزه امنیت آشکار مسئولیت‌هایی در این حوزه دارند که باید این موضوع را کنترل کنند.

عملیات سایبری آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
عملیات سایبری آمریکا علیه ایران

لایه سوم، لایه دفاعی است که اگر تهدیدی و یا حمله‌ای در مقیاس جنگ سایبری تشخیص داده شود سازمان پدافند غیرعامل در این زمینه مسئولیت دارد،سازمان پدافند غیرعامل با هماهنگی مرکز ملی 6 طرح در زمینه پایه برای این موضوع تهیه کرده است ،این 6 طرح به تایید مرکز ملی رسیده و دستگاه‌های مرتبط با  این حوزه آموزش دیده و ابلاغ اجرایی این کار برای آنها انجام شده است.

آمریکایی‌ها در اظهارات اخیر خود بعد از سرنگونی پهپاد اعلام کردند که ما پاسخ انهدام پهپاد توسط ایران را در حوزه سایبری داده‌ایم، ما بعد از بررسی‌ها متوجه شدیم که سپر دفاعی ایران در تجهیزات حساس توانسته این حملات را شناسایی و متوقف کند،در واقع ما هیچ اثر خارجی از این حملات دشمن ندیدیم.

کدام کشور بیشترین حملات سایبری را به تاسیسات هسته‌ای ایران داشته است؟ در حوزه هسته‌ای بعد از حمله استاکس‌نت در این مقیاس حمله‌ای نداشته‌ایم و اقدامات دفاعی که در حوزه هسته‌ای انجام شده توانسته هر نوع تهدید از این جنس را کنترل، مدیریت و خنثی کند، اگر‌ برخی نفوذهای سطح پایین سایبری را حذف کنیم در سطوح عملیاتی و راهبردی هیچ حمله جدی نداشتیم که این موضوع نتیجه اجرای راهبردهای موفق پدافند سایبری است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала