دولت آرژانتین خواهان دستگیری ولایتی شد

© AP Photo / Ebrahim Noroozi, Fileدولت آرژانتین خواهان دستگیری ولایتی شد
دولت آرژانتین خواهان دستگیری ولایتی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت آرژانتین از دولت آذربایجان خواسته تا علی اکبر ولایتی را دستگیر کرده و تحویل این کشور دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Jerusalem post، دولت آرژانتین از آذربایجان خواسته است یک مشاور عالی رتبه  رهبر ایران (علی اکبر ولایتی) را در رابطه با بمب گذاری سال 1994 مرکز یهودیان بوئنوس آیرس "آمیا" دستگیر کرده و به آرژانتین تحویل دهد.

وزارت امور خارجه آرژانتین روز جمعه با احضار سفیر آذربایجان، ضمن  ابراز نگرانی دولت آرژانتین از حضور ولایتی در باکو، از دولت آذربایجان درخواست همکاری کرده تا ولایتی را به محض ورود به این کشور بازداشت و تحویل مقامات قضایی آرژانتین بدهد.

یادآور می شود که علی اکبر ولایتی قرار است برای شرکت در دومین نشست رهبران مذهبی جهان روزهای 14 و 15 نوامبر به باکو سفر کند.

لازم به ذکر است که از سال 2016، این سومین باری است که دولت آرژانتین درخواست استرداد ولایتی را مطرح می کند. پیش از این یک بار این درخواست در سال 2016 و همزمان با سفر ولایتی به سنگاپور مطرح شده بود و بار دوم در سال 2018 و در سفر وی به روسیه که این درخواست از مقامات مسکو مطرح شد. با این حال تا کنون این درخواست ها با جواب مثبت مواجه نشده اند.

خاطرنشان می شود که ولایتی در زمان انفجار ساختمان آمیا در پایخت آرژانتین، بوینوس‌آیرس در 18 ژوئیه 1994 وزیر امور خارجه ایران بوده است. البته اتهام دست داشتن در حادثه انفجار آمیا که منجر به کشته شدن 85 یهودی آرژانتینی شده است، همواره از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران رد شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала