قدردانى ایران از روسیه به خاطر همكارى در ساخت واحد 2 نیروگاه بوشهر

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر قدردانى ایران از روسیه به خاطر همكارى در ساخت نیروگاه بوشهر2


قدردانى ایران از روسیه به خاطر همكارى در ساخت نیروگاه بوشهر2 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان انرژی ایران اعلام نمود که 90 درصد پرسنل جهت ساخت نیروگاه بوشهر 2 ایرانی هستند، اما در عین حال از همکاری روس ها در این پروژه ها تشکر نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس نیوز، رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه نیروگاه بوشهر از امنیت و ایمنی کامل برخوردار است، گفت: تا سال 1406 دارای سه هزار مگاوات برق هسته‌ای خواهیم بود. 

صالحی: ایران به ایمنی نیروگاه هسته ای بوشهر اطمینان کامل دارد - اسپوتنیک ایران
صالحی: ایران به ایمنی نیروگاه هسته ای بوشهر اطمینان کامل دارد

آقای صالحی در میان صحبت های خود به همکاری های روسیه در ادوار مختلف اشاره و بیان کرد: در دو برهه تاریخی این موضوعات در خاطره و تاریخ ما ثبت شده است، آن زمانی که می خواستیم صنعتی شده و از کارخانه ذوب آهن بهره مند شویم، با اینکه آن زمان در مدار کشورهای غربی بودیم، روس ها اولین کارخانه ذوب آهن را به ما دادند و دروازه ورود به صنعتی شدن با کمک روسیه بود. همچنین دروازه ورود به تکنولوژی و فناوری های پیشرفته از طریق روسیه صورت گرفت که نیروگاه بوشهر نماد این همکاری صمیمانه است و جا دارد از ملت و دولت روسیه برای این همکاری ها تشکر کنیم.

صالحی در ادامه افزود: ایران در ارتباط با کشورهای حوزه خلیج فارس که رویکرد جدیدی در استفاده از انرژی هسته ای پیش گرفته اند، آماده همکاری های علمی و انتقال تجارب خود به آنهاست.

گفتنی است، پس از توقف همکاری آلمان با ایران در خصوص ساخت نیروگاه اتمی بوشهر در سال 1980، روسیه تنها کشوری بود که موافقت کرد به ایران کمک کند تا نیروگاه هسته ای بوشهر را تکمیل کند. در اوت 1992، دولت های دو کشور توافق نامه ای برای ساخت این نیروگاه هسته ای امضا کردند و در ژانویه 1995 قراردادی برای تکمیل ساخت اولین واحد این نیروگاه امضا شد.

واحد اول نیروگاه بوشهر با راکتور VVER-1000 روسی در سپتامبر 2011 به شبکه برق ایران وصل شد. در آوریل 2016، سرانجام این بلوک برای بهره برداری به ایران تحویل داده شد، این پایان رسمی پروژه ساخت آن بود. در همین زمان، شرکت دولتی روس اتم، به عنوان بخشی از تعهدات خود، همچنان به سرویس دهی به واحد و تأمین سوخت هسته ای آن ادامه می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала