کاهش دو برابری خطر سرطان با مصرف نوشیدنی جادویی!

© Depositphotos.com / Ralwel کاهش دو برابری خطر سرطان با مصرف نوشیدنی جادویی!
کاهش دو برابری خطر سرطان با مصرف نوشیدنی جادویی! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان از یک نوشیدنی نام بردند که با مصرف آن خطر ابتلا به سرطان کبد تا دو برابر کاهش پیدا می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از MedicalXpress، دانشمندان دانشگاه کوینس در ایرلند شمالی اعلام کردند که نوشیدن قهوه خطر ابتلا به سرطان کبد را تا دو برابر کاهش می دهد.

این گروه علمی تحقیقاتی را با مشارکت تقریبا 472 هزار نفر انجام دادنددر طی بیش از هفت سال انجام دادند،  بیش از 75 درصد از افراد شرکت کننده در این تحقیقات مرتباً نوشیدنی نیرومند مصرف می کنند.

قهوه از چه به بیماری هایی جلوگیری می کند - اسپوتنیک ایران
قهوه از چه به بیماری هایی جلوگیری می کند

در طول مشاهدات، در بیش از 3.5 هزار داوطلب تومورهای بدخیم را کشف کردند. در 88 مورد، سرطان کبد تشخیص داده شد. نتایج این مطالعه نشان داد که افرادی که قهوه زیاد مصرف می کنند، 50٪ خطر ابتلا به این نوع سرطان را در مقایسه با سایر بیماران کمتر دارند.

طبق گفته دانشمندان، داوطلبانی که زیاد قهوه می نوشیدند، بیشتر از دیگران سیگار می کشند و یا الکل می نوشند و کلسترول بالایی دارند، اما این باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان نمی شود. و همچنین، این گروه مستعد ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، سیروز کبد، سنگ کیسه صفرا و زخم معده نبودند.

به گفته محققان، تأثیر مثبت قهوه بر روی بدن به دلیل داشتن مقدار زیاد آنتی اکسیدان ها و کافئین است. در عین حال، دانشمندان یادآور شدند كه شیوه زندگی سالم در درجه اول به جلوگیری از بروز تومورهای بدخیم كمك می كند.

یکی از نویسندگان این مقاله می گوید: " نوشیدن قهوه به اندازه ترک سیگار، کاهش مصرف الکل یا کاهش وزن، بدن را در برابر سرطان کبد محافظت نمی کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала